Lchf och mensen
Hej, nu börjar direkt och säga att jag har inte ännu gjort ngt graviditetsprov eller ngt men jag har koppar spiral. Jag började LCHF för typ 3 veckor sedan.. Jag skulle ha fått min mens för en och en halv vecka sedan och det fortfarande har inte kommit. Jag har två barn redan och kan inte säga att jag känner mig gravid på ngt sätt (jag visste jag var gravid andra gången innan jag tog provet) men min mens är väldigt sällan sent oftast varje 28-30 dagar. Jag har försökt söka information om LCHF och mens förseningar men har inte hittat ngt om det. Ska köpa ett graviditetsprov på torsdag men undrar om någon annan har haft problem med sin mens eller om någon annan vet ngt om det.

Det ska finnas några trådar här på forumet om just detta. Sök igen.

min mens ställde om sig efter att jag bytt till lchf, den uteblev första månaden trots att jag äter p-piller som ju ska reglera det hela.
var också rädd för graviditet första tiden då jag mådde illa, ingen aptit osv. tills jag kom på att jag var förstoppad. ibland missar man att tänka på det mest grundläggande ska du veta. 
/Csilla
Det kan strula lite i början innan hormonerna har ställt om sig. De flesta verkar få mer regelbunden mens med mindre PMS och mensvärk efter några månader på LCHF.
Hej och välkommen!
LCHF är en hormonreglerande kost och man kan uppleva en hel del omställningsbesvär. Det är väldigt vanligt att mensen uteblir eller strular på något annat sätt första tiden, kroppen får liksom hicka :D

Klicka uppe på "sök på sajten" och skriv "mens" så hittar du massor av trådar med mensrelaterat innehåll. Mycket handlar om en omställningsperiod. För vissa en ganska lång sådan.
tack.. #1 och #5 tack.. helt ny här så det tog tid att hitta rätt.. Nu har jag hittat tråderna.. Tack..
Tack till ni andra också, ska försöka hålla ut och inte bli för nervöst om det..