Påverkas sötsuget av dextros/druvsocker?
Hej alla hjälpsamma människor 
En fundering, har svårt att bli av med mitt sötsug då jag nu ännu en gång vill ge lchf ett försök - vet av tidigare försök att jag mår bra då jag äter mer fett istället för en massa tomma kollisar. Idag på min 10 föll jag, har även varit nära tidigare under den dryga vecka jag hållt på. Påverkas sötsuget mkt av dextros och druvsocker som finns i små mängder i t.ex. färdiga såser, vissa sorters "färdigt" kött så som rökt fläskfilé upptäckte detta idag.
Någon tips på smak, mat som neutraliserar då man får ett otroligt sug. Oftas kommer mitt sug precis efter att jag har ätit. Är matglag så det är inte så att jag petar i maten och inte blir mätt. Kan vara proppmätt och ändå vara otroligt sugen.

Vet inte säkert, men jag skulle tro det. Märker själv att om jag har ätit vissa charkprodukter att jag kan vara lite mer "sötsugen".
Jag försöker köpa sådana saker med så lite tillsatser som möjligt, men ibland kan det vara svåra att undvika helt och hållet. Jag har börjat mer och mer med att "om jag inte vet exakt vad jag får i mej, så skiter jag i det helt och hållet".