Grekisk yoghurt på Lidl!
Idag hittade jag en grekisk yoghurt på Lidl med 10% fett och endast 2,8% kolhydrater. Naturligtvis köpte jag hem den och ser fram emot att prova!
Vad spännande. Jag älskar yoghurt och vill gärna ha den till frukost, men jag Går inte ner... jag äter den. Men när jag gått ner mina kilon??? så skall jag prova den.
Inte ens om det är så få kollisar? Det är ju mindre än grädde…
Jag läste någonstans här på forumet eller på Annika D:s blogg om mjölkproteinet, att det var inte laktosen och kolhydraterna i mjölkprodukter som var boven utan det kunde vara proteinet som hade ett finger med i spelet.
Just nu kör jag utan mjölkprodukter och vikten rör sig neråt. Men jag kommer nog äta yoghurt igen lite senare.
Men Annika åt ju yoghurt? Men undras om det är mjölk från svenska eller tyska kossor? Sistnämnda får ju genmodifierad föda.
Annika äter yoghurt men glöm inte att vi alla är OLIKA.
Man måste jämföra bakgrund, gener, antal jojobantningar och en massa annat misstänker jag, om man skall få fram en rättvis jämförelse att klassificera överviktiga efter.
Det räcker inte med antal kilon eller BMI eller vad som finns idag att gå efter för att klassificera och gruppera
vem-som-får-äta-vad-och-hur-mycket-av-varje.
Fram tills den koden är knäckt, måste vi finna oss i att
"alla-kan-inte-äta-allt-som-alla-andra-äter-och-ändå-går-ner-i-vikt".
Precis den upptäckten fick mig att få tillbaka både självkänsla och självförtronde, eftersom jag innan uppfattade det som att det är BARA mig det är fel på. ALLA ANDRA går ner oavsett metod. Sånt kan göra en galen….
Numer pensionär i Nynäshamn
Spelar väl ingen roll om det är svensk eller tysk youghurt,,,, Så länge vi inte behöver prata med den 
Och behöver vi prata med youghurten, så är det nog dags att slänga den ändå….
Ha en god helg allesammans !!!
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Detsamma Folke
Numer pensionär i Nynäshamn
2,8 % lät ju bra. Den yoghurt jag har testat ibland har 4 %. Och jag har fått intrycket att det definitivt räcker för att bromsa min viktminskning.
Det där med "prosenten" är ju ett trist kapitel för min del, jag är uppenbarligen så kolhdyratkänslig att jag skulle behöva äta ren inuitkost (dvs bara kött + fett) för att gå ner i vikt. Och helst ägna dagarna åt att paddla kajak och springa efter sälar, samtidigt.
Men så körde jag ju in mig själv på kolhydratmissbruk genom att under 5 månader äta ENBART ris,pasta,bröd, postatis samt mjölk. Enstaka smulor av mager kokt fisk hängde med. Allt annat fick mig att spy våldsamt (bråck på magmunnen pga graviditet).
Inte så konstigt då att det förutom ris,pasta,bröd,potatis också är MJÖLK som jag blivit känslig mot!

Folke - Rolig!!!!