Hur länge?
Hej,
Jag började med LCHF för drygt 2 veckor sedan. Jag har inte tänkt mig att jag skulle rasa ner i vikt eller ngt men jag har inte sett ett gram försvinna. Det var okej egentligen men min man som har också börjat har redan gått ner 5 kilo på två veckor (och han inte behöver gå ner mycket mer) och fortfarande inget från mig.. Jag vill inte bli så här upprörd over det men jag vill att det här fungera för mig. Jag har kämpat med min vikt i nästan 20 år och är så trött på det. Jag söker ingen snabb lösning, jag vill bara något som fungera och jag kan hålla mig till. Det känns som LCHF passar mig utmärkt för jag har inte varit hungrig eller haft sug för saker som jag inte få äta. Min fråga är mest hur länge håller man på innan man försöka vara mer strikt dvs ta bort mjölk produkter minska ner på grönsaker??
Ett halvår? Så länge dröjde i alla fall jag med laborationer.
Karlar går ALLTID ner snabbare, visst är det orättvist! Men du besvarar nog din fråga bäst själv: "Jag har kämpat med min vikt i nästan 20 år" - din stackars kropp vet varken ut eller in.
Berätta först en del fakta om dig själv: ålder, hur lång du är och vad du väger. Tränar du?
Hur och hur mycket äter du en typisk dag?
Karlar är orättvisa, dom går ner fortare.
Dom är starkare,
Har högra lön,
Slipper amma,
Blir inte gravida,
Får gå med bar överkropp,
Nej karlar alltså hu.
:D :P
Jag är 30 år gammal, 173 lång och nu tygsta som jag har aldrig varit på 118 kil… ush läskigt att skriva det där. Jag är en mor av två flickor som är 1 och 3 år gammal. Jag försöka ta mig till gymmet en gång i veckan med det är mer att komma ifrån huset en del och vara mig själj.. Jag springer på loppbandet i en half timme och göra lite styrketräning i typ 40 minuter.. Jag är mest hemma med barnen just.
En typisk dag sedan jag har börjat ser ut så här:
2-3 ägg med ca 50g chorizo (en mexikanst blandning gjort av fläskfärs och mexikanska kryddor)
Lunch tonfisk röra (nästan en hel burk) med ca ½-1 dl majonäs det äter jag på endivesallad
köttbiffar med en sås (oftast bernaisesås) och några grönsaker (some igår åt jag blomkål och broccoli med lite smör och ost på)
och det är ganska så typisk.. lite förändringar här och där men för det mesta ser det ut så här…
När jag har varit ute på stan (Linköping) har jat ätit på en sallads buffe som man sätter ihop en salla med typ 5 ingeridenser.. och det har jag kört med sallad (isbergssallad tror jag) räkor, lax, ägg, sparris och skagensröra (har ingen aning om skagensröra hade ngn kolhydrater i det eller ej) och sedan en dressing som jag tog då bluecheese dressing…
haha savonit, ja, jag håller med.. väldigt orättvis
skulle lägga till att de två senaste dagar och jag inte orkat äta lunch vid lunch tiden så jag skippat den och senare på EM ta jag något lite some en kokt ägg med lite räk- eller baconost på, eller har tagit en halv flatbröd med räk- eller baconost på.. jag har också en dag lagt lite philadelphiaost på en LCHF brödbit , då senare åt middag som vanligt med familjen

Hej!
Du har inte orkat äta lunch? Beror det på att du inte varit hungrig? Tror att det kan vara en del av problemet om du äter på fast tider istället för när kroppen säger att den vill ha mat.
Själv äter jag en kokt äggula till frukost och har äggmjölk i kaffet, mer än så behöver jag inte på morgonen och då är jag lagom hungrig till lunch.
Du äter en så pass ordentlig frukost så jag tror mycket väl att du kan klara dig på den till eftermiddagen. Men känn efter när hungern kommer och är då, oavsett vilken tid det är. Lycka till!