Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2825 ggr
Mcshep
0

Tjohej nu är jag hemma igen

Så nu har jag kommit hem efter min resa med Rosa Bussarna. Vi åkte från Nairobi, Kenya-Amman, Jordanien. Från början var det tänkt att vi skulle ha bussarna med oss i Egypten också men vi lämnade dem i Wadi Halfa, Sudan när vi tog färjan över till Aswan, Egypten. Så resten av resan åkte vi turistbuss och bodde på hotellrum.

Att försöka följa LowCarb kost på en sån resa var inte lätt. Men jag försökte undvika spannmål så gott det gick och inte äta snacks eller godis som de andra åt. Den första delen i norra Kenya och Södra Etiopien fanns det inte så mycket mat att få tag på utan då lagade vi 3 mål mat om dan vid bussen. Sen när vi kom till större städer fick vi sköta inskaffning av mat själva så då gick det lättare att få bra mat. Har ätit på olika restauranger nu i flera veckor så jag kan väl knappt laga mat mer Skrattande

Maten som vi lagade vid bussen bestod mest av bröd och torrvaror tex pulversoppa, kräm, pasta ris osv. Min mage blev mcyket gasig av sån mat men det var det värt. För en sån resa som jag haft kanske jag aldrig mer upplever.

Karin

Margareta
0

Wow - vilken upplevelse det måste varit.

Välkommen tillbaka!

Numer pensionär i Nynäshamn

Tilda-T
0

Kul att du är hel och ren hemma igen, hyttkompis!

Verkar som att du haft en häftig tripp!? Min syrras äldsta dotter befinner sig just nu i Kenya tillsammans med ett gäng ungdomar från ungdomsgården.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Mcshep
0

Ja jag har knappt landat känslomässigt än, tar nog nån dag innan man fattar att man är hemma.

Känns konstigt att sitta ensam i ett rum efter att ha umgåtts med folk i stort sett dygnet runt.

Vi åkte med 2 bussar, tillsammans var vi som mest 36 personer + nån guide ibland.

Karin

Mcshep
0

Hej Tilda-T

Var i Kenya är hon?

Karin

Tilda-T
0

Åh, shit har ingen aning , vet bara att hon är i Kenya!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

skogs-tolva
0

Coolt, Mcshep! Cool