Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4734 ggr
DesK
0

Ännu en "expert"

Jag är medlem på den trevliga sajten kokaihop.se där det också finns en hel del bra LCHF-recept. I en tråd om viktminskning har jag rekommenderat LCHF-dieten och nu har en dietist besvarat detta. Läs gärna den tråden! Glad

/Désirée

kaisakavat
0

Noterar en tämligen otrevlig ton från dietisten ifråga. Raljant.

Bra skrivet av fler (av er) andra i tråden!

DesK
0

Ja visst är tonen otrevlig. Vem jag är där är nog lätt att se Flört

/Désirée

Skaldeman
0

Trevlig site. Signaturen Wolf69 är en av mina hundratals medicinbefriade diabetiker. Ska följa den ett tag och se hur tonen och nivån verkar. Vem vet, kanske kan jag hitta något trevligt recept till min nya kokbok.

/SSS

DesK
0

Sten Sture så roligt att du blev intresserad av den sajten. Jag tycker tonen vanligen är trevlig där. Hoppas att du hittar några recept du gillar Glad Denna helgen är det matmässa i Göteborg så det är nog lite tyst där nu.

/Désirée

Tisdag
0

Gäsp… Alltid - Jag tränar hårt, så lchf är inget för mig.

kaisakavat
0

Man kan vända på det, då blir det jätte-rätt!

"Jag tränar ingenting, så normalkost är inget för mig!" Skrattande

Halvdansken
0

Det jag tyckte var intresdsant var det som Byxhäxan skrev att normalvärdena för blodfetter sänkts av WHo i flera steg. Nån som vet med om detta? Vad låg värdena på från början?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

DesK
0

Byhäxan är upptagen över helgen, men hon kommer att berätta mer så snart hon hinner  samma tråd. Hon har berättat om det för mig, men jag kommer inte ihåg exakt vad hon sa, så det är bättre att hon själv skriver om det.

/Désirée

donbernardo
0

Under länken ovan skrev Wolf69,

"Sen att det skulle vara bättre att äta färre gånger har ingen heller sagt el påstått, att man äter färre gånger per dag beror på att när kroppen förbränner lagrat fett så utsöndras "ketoner" vilka i sig inte är bra för kroppen under en längre tid, men min tanke var att jag med LCHF skulle gå ner massor, sedan börja äta lite kolhydrater samtidigt som jag började träna och det har funkat för mig."

Kan någon utveckla vidare vad som inte är bra för kroppen med att det utsöndras ketoner under längre tid?

Mvh

Don

matsmurfen
0

#9  Be Wolf69 att utveckla detta, det är ju han/hon som påstår det.

DesK
0

Jag har skickat pm till Wolf69 där, så vi får hoppas att han svarar själv här eller där.

Intressant att notera är att sedan Sten Sture skrev i den tråden så har "experten (Hybris)" inte skrivit något mer.  Flört

/Désirée

donbernardo
0

nr 9, matsmurfen. Vem har sagt att det inte är i första hand honom jag vänder mej till? Sen om någon annan med kunskap har något att säga är det oxå välkommet. Det är för mej fullständigt egalt faktiskt. Har sen ingen lust att bli medlem i aktuellt forum, varför jag ställer frågan här. Varför så näsvis?

/B

matsmurfen
0

#12  Jag förstår inte varför du tycker jag är näsvis, det är wolf69 som säger att det inte är bra för kroppen att utsöndra ketoner under lång tid. Jag kan inte se varför, därför anser jag att det är wolf69 som ska förklara varför. Jag ansåg inte att det är "vår" sak att "bevisa" varför wolf69 har fel, därav det jag skrev i #10. Även om jag skrev som jag gjorde var det inte alls riktat som någon kritik till dig, ungefär som att "varför frågar du här", det var inte alls så jag menade.

donbernardo
0

Till att börja med är jag nybörjare. Min kunskap ger vid handen att jag inte kan ställa någon mot väggen och be verderbörande bevisa vare sej de ena eller andra. Jag har inte bett någon bevisa eller stå till svars för någonting. Jag tar (av ren okunskap) upp en fråga som borde ha ett publikt intresse som kanske kan diskuteras, va vet jag? Det är, för mej, fortfarande egalt hurvida Wolf69 eller någon annan svarar. Den som vill och har något o säga kan väl sjunga ut, resten kan ge fanit´. Hittar han sen hit och ger sin syn på de hela så e väl de bra. Jag är en vetgirig nybörjare som är ute efter flera människors syn på saker ting, Wolf69 har ju delvis redan uttryckt sin.

Vidare så har jag forfarande ingen ambition att bli medlem i forumet varifrån citatet kommer, därför ställer jag frågan här med en förhoppning om evetuella uppfattningar från forumdeltagare på detta forum och en gissning att han kanske oxå följer detta forum, int´vet ja´.

Skaldeman
0

donbernardo,

jag ser inga problem med ketonutsöndring under längre tid. En helt annan sak är att den mätbara ketonutsöndringen vanligen försvinner när kroppen anpassat sig. Men ketonerna finns nog där ändå.

/SSS

- snart tio år på ketogen kost.