Gott att ha på pannkakor?
Hej!
Har nu gjort fiberhusk smet till pannkakor/våfflor
Jag försöker hålla mig till 20 gram kolhydrater per dag max och jag har redan ätit 16 gram… och i smeten är det 2 gram (tog 1 dl keso) Så jag har 2 gram o röra mig med till pannkakstopping!
Har någon något förslag på väldigt low carb som man kan ha på pannkakorna? Vill inte ha grädde….
Funderar på o mosa 50 gram hallon, men det e inte så mkt..
Vore jättetacksam för hjälp!!

typ sukrin och kanel kanske, så blir det lite som fattiga riddare?
Jag skulle ha tagit de där hallonen, och kanske lite till och njutit och struntat om det blivit 22 gram kolisar den dagen
Men det är jag det. Jag fixar inte att "förbjuda" mig själv eller mäta och räkna.
Om du kan tänka dig nåt som inte är sött så ta lite smör eller kanske mjukost. Philadelphia och kanel är kanske gott? Jag har inte testat men jag kan tänka mig att det borde funka.

Åh jaa sukrin o kanel!!! SUPER. Om jag steker våfflorna i lite smör o sen pudrar med sukrin o kanel ´, gud det måste ju bli supergott. :D
TACK. hehe.
#2 hahaha aaa jo det kan jag ju göra. Men jag måste va stenhård tyvärr.. fast lite hallon e nog inte så farligt. men jag ska nog testa det där med fattiga riddare o se hur det blir. thanks anyway!!
Nån som har något annat förslag?

köttfärsröra, svamp eller räkor? I crepes eller rullar med riven ost på.

:)
Berätta gärna sen hur dina fattiga riddare blev!

Hej igen!
Jag tog 50 gram ekologiska hallon o mosade spädde ut med vatten så det blev som sylt, JÄTTEGOTT. :D Det tog jag på alla pannkakorna utom en. Det räckte faktiskt riktigt långt! Trodde inte det..
Sen på en pannkaka tog jag sukrin och kanel plus lite smält smör o rullade ihop. asså det va suuuupergott! Extra gott eftersom jag höll pannkakorna varma. =))
Kan varmt rekommendera detta.
En annan favvis som jag föråt mig på ett tag var jordnötssmör blandat med smält mörk choklad brett på pannkaka… också jättegott. men nu försöker jag va väldigt strikt. men lite jordnötssmör från kungmarkatta eller eget är nog ingen fara.

Åh, jordnötssmör tycker jag om! Har Markattas med salt, rätt lågt kolhydratinnehåll i det, tack för tipset, det ska jag prova
Gjorde ett lass pannkakor idag som ska räcka några dagar.
var hittar man sukrin?

Jag tar alltid en rejäl klick smör (normalsaltat) till varje tugga. Godast!

Jag hittade fiberhusk hos den lokala handlarn idag, yey, här skall provas pannkakor!
#10 hur gör man pannkakor på fiberhusk? lät spännande..
Keso eller kesella, 2 dl, 2 äggulor, sukrin 1 tsk och lite vaniljpulver. Vispa länge och ha på pankisarna. Jättegott!

#11 Här kommer länken till det inlägg som har receptet. scrolla ner i listan över kommentarer så hittar du en bild som jag tog när de var färdiga!
tack!!

smör och lite tinade blåbär har jag till mina lunchplättar. Lika enkelt som gott :)