Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2825 ggr
savonit
0

Anika dalqvist föreläser på youtube

Alltså visst för att jag tycker OM LCHF och förespråkarna för LCHF men altså? Vad är det hon säger?

Har hon belägg för allt hon hasplar ur sig eller hittepåar hon bara?

Blir ju väldigt vet inte blir nästan sur på henne, riktigt arg. Nej hu

fruktgumman
0

…och vad säger hon då?

savonit
0

Nu efter att ha lyssnat på hela föreläsningen så börjar det ju bli bättre, men i början första 30 minuterna är det inte mycket vettigt hon säger.

Kastar skit och kastar skit och hävdar en massa trams, svårt att bäratta då det är mycket, Men tex att livsmedels industrin och läkemedels industrin bjuder en massa läkare och forskare på weekend resa med flott mat och flott hotell och sedan vid middagen lägger fran ett avtal på nästa års kost råd som var och en får skriva på och gör dom det får dom en massa pångar till sitt konto.

Jag hävdar ju inte att det inte skulle kunna vara så, man kanske man skall försöka tagga ner lite och se till att ha belägg för precis allt hon säger, hycklare vill jag säga.

Kemisten
0

Finns det länk?

savonit
0

sök på lchf så kommer hon upp

savonit
0

Hon hävdar att ost inte innehåller några kolhydrater men det finns ju ost som inehåller 3-4 kh.

Smör innehåller inte heller kolhydrater, fast jag trode den låg på 3g men men.

Trevkig föreläsning då jag inte hört henne tidigare men jag förstår varför folk och media målar ut henne som dom gör.

SSS är nog bättre att lysna på skulle jag tro.

http://www.youtube.com/watch?v=lUUVizF8LDY