Det spårade ur!
Vad gör man när allting gott så bra men så en dag bara misslyckas allt. Och om det vore bara en dag ändå.
Nu har jag tryckt i mig pasta, pizza, mackor, godis, glass i snart en veckas tid. Jag vet inte vad som gick snett. Var sugen på något sött bara. Skulle bara ta liite men det spårade ur totalt
Det du skall göra nu är att komma tillbaka till LCHF fortast möjligt. Det händer oss alla någon gång.
Här kommer peppkramar till dig.

Det är genom att falla av banan som man lär sig något och du är inte ensam!!
Inse att detta är en livstil.. om du nu behöver den.. och att vi kommer under resten av livet falla av båda medvetet och omedvetet.. det är bara att kravla sig tillbaka igen!
Spelar mindre rioll vad man gör under en vecka eller tre på ett helt år.. det är de andra veckorna som spelar roll!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Har varit av banan jag med hela helgen (hade helg från i tosdags), har varit på kryssning nämligen
Massa öl, mackor och pizza på hemvägen så som det blir när man skall festa loss på ickeLCHFvis. Gott var det ju men inte såå gott att jag inte gärna återvänder till LCHF nu när man e hemma igen.
Ont i magen fick jag oxå, dock ej så värst oväntat.
#0 Har du inte märkt nått av, rent fysiskt, av allt det du ätit nu? Är det bara det sk "dåliga samvetet" som märkts?
Säger som resten, upp på vägen igen!! Ingen ide o gräma sig över vad man åt igår, bättre se till att det finns goa grejjer hemma att äta idag o imorrn!!
Känner igen mig. Åt pizza i går, drack ett glas vin och somnade i soffan. Helt slut hela kvällen. Suck. Men nu j-klar…

Du kanske är sockerberoende. Då spökar sockerdjävulen och vill ha… Kom igen bara så är du på banan igen eller trappa ner med en frukt om dagen, det gjorde jag.
Har reflekterat lite över det i min egen tråd… kan det vara så att många klarar några veckor efter jul/nyår supermotiverade av att det börjar så lätt med övergången till ett striktare LCHF-leverne, man har goda föresatser och en bergfast övertygelse.
Sedan, efter några veckor, halkar allt fler av banan för kortare eller längre perioder - därav så många ledsna och deppiga inlägg på sista tiden? Bara undrar. Nu är ju detta ingen enkel materia och jag menar sannerligen inte att vara ironisk om någon tar det så. Jag är själv bara alltför väl medveten om hur helvetiskt tungt det känns när demonerna styr och hur lätt det är att trilla dit.
Jag har gett mig f.. på att när jag tappar greppet ska det i alla fall inte frossas på kolhydrater något mer(stirrar mig själv stint i ögonen !!!!!!). Och ett par kvällar i veckan med på tok för mycket ost och vin därtill gör i mitt fall att vågen vägrar röra på sig trots exemplariskt leverne övriga dagar.
Nej, nu tar vi oss samman och kämpar vidare killar & tjejer!
#3 Ja det jag märkt är väl att jag är jäkligt uppsvälld om magen Men inte dålig i magen el ont. Hade inte sådana problem före lchf heller, det var övervikten som fick mig att börja med lchf. Nu är jag bara rädd att inte kunna bli strikt igen. Det var ju så gott med alla mackor o allt jag frossat i. Jag älskar kolhydrater *skäms*

Du gör dina egna val. Du vet ju konsekvensen av kolhydrater. Det är ingen som tvingar dig äta lchf. Jag bara uppmuntrar dig att göra det