I desperat behov av hjälp
Hej!
Jag har ätit enligt LCHF sedan lite efter jul (med något fusk då och då).
I början så åt jag ägg till frukost, ägg/kött/fisk till lunch och middag och jag ner till 85 sedan sa det stopp, vilket inte är något ovanligt då jag har en platå där och verkar inte kunna komma över den. Jag fuskade lite och gick upp lite igen.
Jag började kolla på vad jag åt och kom fram till att jag åt förmycket protein om man ska äta lika mycket protein i g som man vill väga vilket för mig borde vara 64-70g per dag. Jag ändrade min kost och minskade på lunchen eller hoppar över denna helt om jag inte är hungrig. Dock är jag vrålhungrig till middagen och efter att jag ätit så sätter min sötsug igång (brukar alltid vara sötsugen på kvällarna och ibland verkar det inte gå att stilla). Men jag går inte ner något i vikt och mitt sötsug på kvällarna håller på att ta död på mig då det blivit värre. Vad ska jag göra??? Jag vet inte hus jag borde äta längre.
Så här äter jag just nu:
Frukost:
Omlett på 3 ägg
2 skivor skinka
25g ost
20 g turkisk youghurt
10g majonäs
(innan hade jag mer ost och ev. brieost eller liknande ost på med men jag tog bort det när jag började kolla på hur mycket protein jag åt)
Lunch: En ägg muffins med bacon (gör 1/3 av receptet och får ut 5 muffinsar), eller en halv avocado.
Middag: Allt från Moussaka, till lax/ kött bit. Väljer jag att äta någon grönsak blir det broccoli med ost på.
Och ibland(läs allt för ofta!!) blir det 50g hallon med 100g grädde och 1/2-1 bit 85% rispad choklad på.
Snälla hjälp mig!!

Du kan lugnt äta mer protein, och förmodligen behöver du öka på fettet också. Det är bättre att äta sig mätt på riktig mat än att gå hungrig och hemfalla åt snaskätande.
Jag håller med om att det ser bra ut Det enda är frukosten där jag tycker du kan minska på proteinet och öka fettet. Använd ordentligt med smör till omeletten så kan du ta bort yoghurt, ost och majo.
Om man vill få fart på viktminskningen så är mitt tips att skippa alla mjölkprodukter en period. Alltså bort med TY, CF och grädde, testa en vecka och se om det händer något.