Var kan jag få hjälp..
Var kan jag få hjälp med vad och hur mycket jag får och kan äta?
Tacksam för all hjälp då jag skulle vilja prova att dels gå ner i vikt samt kansk få lite hjälp med min smärt överkänslighet.

Hej!
det finns en länk för nybörjare på första sidan, jättebra!
För den som är ovan klickar man på START bland flikarna här uppe ovanför där man läser.
Där finns även en flik som heter LÄNKAR, under den hittar man länkar till alla möjliga sajter som skriver om hur och vad man äter. En är tex dr Annika Dahlqvists kostråd och en annan sida är Maria Tausons.
Eftersom den här sajten inte förespråkar någon viss lågkolhydratdiet och det finns några att välja mellan har vi medvetet inget "kostupplägg" typ menyer eller "så-här-gör-DU"
Vi poängterar i stället att alla är olika och att man får prova sig fram vad som passar.
Hjälp och rådgivning kan man däremot få, men då måste vi som svarar flitigt ha mer bakgrund om Dig, om hur Du tänkt Dig det hela.
Vi har en sak gemensamt alla aktiva här på sajten, oavsett mål och metod, och det är att vi begränsar intaget av kolhydrater och då kan det vara bra att veta vilken mat som innehåller kolhydrater.
Börja läs på förpackningar och studera kolhydratinnehållet per 100g. (Tips: rent kött/fisk/fågel= noll kolhydrater)
Läs gärna Kolhydrattabellen, som finns under verktygsrubriken på Länkfliken ovan.
Bestäm Dig för vilken nivå Du vill testa att börja ifrån (dr Annika rekommenderar 5% kolhydrater)
Återkom och ställ mera frågor
Numer pensionär i Nynäshamn