Nu börjar jag på andra året!
Nu har jag just avslutat mit första år på ganska strikt lchf. Jag försöker hålla mig till skaldermans 50+, och jag tycker det har gått bra. Jag har ca 30 kilo till att klämma utan att jag för den skull blir en flugviktare när jag är klar.
En sorlek ner i byxor, minus 5 kilo sådar, och betydande hälsovinster. Mina kollegor på jobbet har noterat en betydligt gladare och lugnare Medarbetare och det gör att jag slipper negativa kommentarer till min kosthållning.
Sedan att vikten går långsamt neråt, ja jag tror ju att det beror på att jag har bantat kalorisnålt i princip hela livet fram till 34 års ålder, med lightprodukter och annat gift - inte konstigt attdet tar tid att rätta till det hela då.
Hur somhellst så är jag nöjd med min nuvarande livsstil så jag kommer att fortsätta med detta.
Snart nu när vädret långsamt börjar bli bättre så ska jag ställa bilen och ta bussen till jobbet - då blir det mer motion också, 3 km morgon och 3 km kväll. Det märkliga är att jag faktiskt ser fram mot det…
Så härligt att höra, Anna! Ditt inlägg är en liten kontrast till alla som andlöst berättar att de "rasar i vikt" med massor av kilon - men det känns som om din väg ändå är mer hållbar i längden.
Du mår bra, är lugn, glad och ser fram emot mer motion - det är ju fantastiska framsteg! Trodde du det för ett år sen? 

Fin inlägg, grattis och lycka till i fortsättningen!!
Härligt och inspirerande! Jag är på 6 månader, men lovar att skriva in mitt jubileum också. :-)
Bra jobbat!