Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3750 ggr
KatNyb
0

matlagning på TV

Jag blir lite irriterad Skrikandes när jag ser diverse matlagare på TV som ska göra något med grädde i. Då tar dom matlagningsgrädde (blää) och kanske en skvätt mjölk däri. Istället för RIKTIG grädde som gör maten godTungan ute o nyttig!

savonit
0

Hehe visst är det så.

Men jag blir rädd varje gång jag ser att en kundvagn i butiken är fylld med light produkter och Becel.

Vill så gärna gå fram och säga. Och vilket kolesterol tänkte du sänka?

Varför? Och vet inte du att kroppen tillverkar 2//3 delar av allt kolesterol själv.

Varför gör kroppen det?

Men men den dagen den sorgen. Eller vad vet jag.

Mera grädde och fett åt folket

Mojjan73
0

Japp och min gamla mamma följer slaviskt allt dom gör på matlagningstv = äter beccel och matlagningsgrädde. Hon är galen på mig som äter grädde/smör/feta produkter. Men när jag frågar henne om hon hade högt kolesterol och Blodtryck när vi var små så tycker hon att jag är dum. Anledningen till att jag frågar henne det är att vi alltid köpte mjölk direkt från bonden, därifrån fick vi äkta fet mjölk, grädde och min mamma gjorde alltid eget smör och egen ost. Vi var smala som stickor på den tiden.

[Russinflarn]
0

Inte Per Morberg! *gör en hjältegest med armarna i vädret* Han säger dessutom att det man ska hålla sig ifrån är läsk, chips och en massa socker (minns inte när, men har hört att han sa det i ngt av programmen). Han hävdar även att man kan äta vad man vill bara man tar en timmes promenad/dag. Hans teori dock, inte min (och därmed inte sagt att jag tycker det är fel med promenad, jag hundprommar vareviga dag. Men jag kan inte äta vad jag vill för det.).

Men han använder bara, endast och enbart riktig grädde och smör i sin mat. :)

ttss
0

I går då! På förkväll TV 4. Pasta sås gjord på ägg och vatten (ägg mjölk!). 

Visst pastan fanns ju där. Men såsen var riktigt vettig!