Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2838 ggr
babbis1
0

Laktos och laktosfritt

Läste att laktosen i mjölk höjer blodsockret. Laktosfria mejeriprodukter, är det ok att äta och dricka sådana utan att få en blodsockerhöjning?

Zepp
0

Laktosen i laktosfria produkter är bara omvandlade till andra sockerater genom att man tillsatt Laktaz!

Annars så tror jag att det är de glukoida aminosyrorna i mjölken som höjer blodsockret mest!

Grejen med mjölkprodukter är nog att det är lätt att dricka rätt mycket kolhydrater genom att bara dricka några glas mjölk om dagen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

keja01
0

Grädde och smör innehåller lite av både laktos och protein för de som är känsliga för det. Det måste vara något som skiljer mellan olika människor det här med hur lätt det är att gå ned i vikt med mjölkprodukter.

babbis1
0

Tack för svaren. Funderar oxå på det där med lightdrycker (vet att man ska undvika aspartam mm…) men om det är min enda synd så…jag verkar inte ha nåt större sockerberoende att se upp med, så hur påverkar det isåfall min viktnedgång, måntro? Det här ska kanske tas upp i en annan tråd?

Zepp
0

Jag kan inte förmå mig att stoppa något sådant främande i min kropp.. då använder jag hellre lite, lite socker om jag vill ha någon sötma!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.