Ingen viktnedgång
Någon som har lust att kolla?!
Har hållt på med LCHF i 3 veckor nu. Gick ner ca 2,3 kg de första 2 veckorna sen pang vände det och jag gick upp det jag gått ner.
Magen känns rätt svullen, inte speciellt hungrig, ingen godissug (värt hur mycket som helst).
Detta har jag ätit idag. Är det helt fel?
Energi kcal: 826,50
Proteiner: 52,07
Kolhydrater: 3,30
Alkohol: 0,00
Fetter:
Fett: 67,92
E-mättade: 15,40
Mättade: 44,66
F-mättade: 2,64
120Gram Ägg rått
100Gram Crème fraiche 34% fett
150Gram Kycklingbröstfilé u skinn
20Gram Kokosfett
+ kaffe och lite röd mjölk några ostskivor.

Min första reflektion:
Du äter alldelles för lite. Jag är ganska liten, men minst 2000 kalorier behövs för normal verksamhet, och lite långpromenad.
Svältkost gör ju att kroppen sparar förtvivlat på reserverna. Ge den överflöd! Ät ca 1 g protein per kroppsvikt, och fyll på med fett tills du känner dig nöjd.
Varför tycker du inte att du har gått ner? Du har visst gått ner, och då har du inte ens ställt om till fettdrift än.
Omställningen är minst tre månader, och om du är överviktig och inte har gått ner på kanske ett halvt år, då kan man fundera lite mer. Är du normalviktig så går du kanske inte ner alls, eller om du har bantat mycket förut, då tar det längre tid för kroppen att bli trygg och släppa fläsket:)
Läs på 'vanliga frågor och svar', där kan du få en hel del tips.
Och lycka till den snabba viktnedgången :)
Men jag är tillbaka på ruta 1 igen.
Ja det var rätt lite mat idag kan jag tycka.
Har bantat hela mitt liv så min kropp litar väl inte riktigt på mig. Har ca 5-10 kg övervikt. Det viktigaste är ju faktiskt att jag mår bra, så jag kanske ska vara nöjd med det :)
Du behöver ha lite tålamod! :)
Många upplever att viktnedgången på LCHF är lite som en berg-och-dal-bana. Ganska mycket upp och ner men ändå neråt sammantaget. Sen kan vi ju samla på oss mer vätska om vi har mens t ex.
Nöj dig med att kroppen ställer om till LCHF-kost än så länge. Din kropp behöver lite rutin - att du äter någorlunda lika från dag till dag. Du får ge kroppen en chans att vänja sig och ställa om till fettdrift först. Ge det ett par månader i alla fall innan du börjar experimentera för att gå ner i vikt.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Oj, vad lite mat!
Ät mer, må bra och lita på att den här kosten är bra i längden. Alltså hela livet!!
Jag tror att du mår ännu bättra om du äter mer, och så får man ha tålamod med sin kropp. Ta det lugnt! Jag har ätit LCHF sedan i somras, och först NU känner jag att det är dags att experimentera lite grann med olika saker för att se vad som händer i kroppen.