Matskrivaren uppfunnen!
För oss som ogärna lämnar datorn men ändå vill äta ett näringsriktigt mål har några smarta typer uppfunnit en matskrivare. Istället för bläckpatroner är det tuber med mat enligt tycke och smak.
Man programmerar in smak, konsistens och yta samt vilken sammansättning av protein, kolhydrater och fett man vill ha på den färdiga "rätten" och sedan skrivs matbiten ut i 3D. Därefter värms eller kyls den och är färdig att äta.
Genialiskt, eller…?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Om maten i tuberna bara innehöll riktiga råvaror och slutresultatet blev gott (vilket jag dock betvivlar, att köra ägg och bacon i mixern och hälla på lite grädde och dricka det som en shake smakar rätt motbjudande) så skulle det vara en bra uppfinning.
Uppfinnarna räknar nog med att flera av de där tuberna ska kunna innehålla kemikalier och smakförstärkare precis som dagens köpemat men det är ju upp till användaren vilka tuber man köper.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Det låter ju ingefär som maskinen som skulle baka pizza på beställning… 
Jag undrar bara varför?
Varför utvecklar man en 3D-matprinter?
För astronauter?
För sjukvården?
För arbetsgivare - en 5-minuters lunch per anställd istället för 35-60 minuter per dag kan ge mer effektivitet…?
För stressade människor - så att de kan stressa ännu mer?
För dem som inte tycker om att äta mat?
Bara på kul? (Hur kul är det?)
Inför första april?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ett användningsområde är ju att se till att patienter med ett behov av att maten är riktigt sammansatt ur näringssynpunkt. Sedan gäller det bara att hitta på ett sätt att programmera om dietister och nutritionister. :-/
Tänk när man kan köpa rena råvaror på "matpatroner", kanske t.o.m. på postorder! Jag funderar på att starta IsterClub…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Behöver man dietister och nutritionister då? Programmeringen görs väl av nå'n IT-expert på nå'n IT-byrå…?
Jag blir garanterat kund på din IsterClub! Får man första portionen för 1 kr?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Japp! 1 krona + frakt och expedtionsavgift vilket blir c:a 90 kr i slutändan.

Min erfarenhet av IT-experter är att de inte är intresserade av att träffa andra människor (Fördomar? Nääääh!) och om man ska ge råd till patienter så kanske man bör träffa dem. Eller räcker det med att man säger "aaaah!" samtidigt som man stoppar tungan i faxen?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
:) Varför ska de träffa nå'n`? Automatiseras maten så kan väl informationen automatiseras också? PDF-utskrift? Minidatorskärm (på printern kanske)? Robot? En robotdiestist, ja!!! Nästa steg blir en RobotLäkare…
Ingen behöver träffa någon längre - vi har ju den digitala världen att 'leva' i…
En RobotLäkare med inbyggd receptskrivare? Ja varför inte? Så har jag ändå uppfattat en del av de läkare jag har träffat… :-/
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se