Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 997 ggr
navarro
0

LCHF utan kanda sjukdomar

eller LCHF med allvarliga sjukdomar. Jag skulle vilja veta om nagon har kännedom om att den som ar helt frisk, överviktig och börjar med LCHF, får större och snabbare viktminskning an oss, som kämpat med diverse krämpor i många år?

dufva
0

Det verkar i alla fall som att den som har jojo-bantat väldigt mycket har svårare i början.

Deras kroppar kanske automatiskt tror att det är svälttider och försöker spara på förråden

Det verkar som om män har lättare än kvinnor också, antagligen har naturen sett till det så eftersom det tidigare snarare var regel att dom som inte hade reserver svalt ihjäl först och kvinnorna måste överleva för att fixa fortplantningen..

DaMum
0

Det enda jag känner till är att den diagnos jag har - Dercum - tydligen gör det EXTRA svårt att bli av med övervikt. Och det kan jag skriva under på. Hoppas dock att LC ska vara vändpunkten.

Bullan
0

Vissa mediciner har just viktökning som biverkning. Mediciner äter många som har diverse krämpor. Och det går att kolla i Fass på nätet(www.fass.se) och titta om just om det man äter kan orsaka det.

Själv ökade jag dramatiskt då jag åt Tryptizol, mot nervsmärtor som jag har. Gick upp ca 10kg på 8v.Förvånad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*