Tillbaka till noll: Dags för omstart.
Ni minns mig säkert inte, jag har inte varit aktiv här.
Hursom, jag testade LCHF i slutet av förra året, föll tillbaka och har otaliga gånger omprövat LCHF, med sämst ressultat!
Har numera börjat äta onyttigare än någonsin tidigare, med godis och sötsaker minst 3-5 ggr/veckan och en massor med ströätande under kvällarna :(
Mestadels tror jag detta hör ihop med att jag mår dåligt psykiskt. Hjar liksom ingen kraft att orka ändra på vanorna när jag mår dåligt -> jag mår ännu sämre av hur jag slösar bort mitt liv -> ännu värre vanor.
Jag överväger nu att ta tillbaka min medicin (antidepp), slutade med den eftersom jag är motståndare mot piller, meeen, jag mådde bättre.
kanske kan jag orkar med att ta upp dieten igen?
Kände mest att jag var tvungen att skriva detta här, publikt, det blir liksom så mycket mera än nått man bara sagt till sig själv då.
Sedan har jag även en fråga, min moder köpte hem sånadär diet-smoothies, som ersättning för nått mål mat då. Jag undrar, hur detta skulle kunna gå att kombinera med LCHF egentligen? Skulle det göra mera skada än nytta? vad tror/vet ni angående detta?

Ang. diet smoothi prova äggmjölk istället, mättar mer, inga tillsatser, bra närinsvärde osv.
#1 Jag testade äggmjölk men kan inte med det :(
Testat två gånger och spydde båda gångerna.
Jag känner igen mig i småätandet, men jag har snarare ätit sötsaker varje kväll i veckan till kvällsmat, när det inte var hämtmat. SUCK!
Så nu är det tillbaka till LCHF som gäller. Jag hoppas verkligen att du mår bättre när du utesluter kolisarna, det vet jag att jag gör! Så här får du lite stöd!
#3, TACK :D
Jag hoppas att allt går väl för dig också :3
Det är alltid en avgiftningsperiod på några veckor som är svår när ni börjar med LCHF Då måste ni vara starka och stå emot suget annars funkar det inte. håll på <5% gränsen stenhårt och undik snabbmat som "alltid" innehåller kollisar.
Jag har ätit LCHF i höstas och jag har inte denna gång eller förra gången känt några avgiftningssymptom. Men det låter jobbigt, så jag hoppas att de flesta slipper dem. :)
Håller mig under 50-70 g om dagen ungefär, sist körde jag under 20 men jag känner inte att jag behöver så strikt, livet blir en aning jobbigare då innan man kommer in i det.
#5 under 5% är jättelite, det är omöjligt om man äter mjölkprodukter ju?
Usch, jag klarar inte detta :(

5%regeln är en jättelätt regel.. som man främst använder när man handlar!!
När man läser på innehållsförteckningen skall kolhydratinnehållet vara 5% eller under!
Det är ett sätt att lätt komma in i det hela.. och en del klarar sig med denna enkla justering av kosten!
Fördelen är att man slipper väga o räkna!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Klart det går med lite vilja! :) Detta är vad jag själv åt idag:
400Gram Köttfärs blandfärs (50% nöt 50% gris)
20Gram Smör 80% fett
50Gram Vispgrädde 40% fett
75Gram Äggula
45Gram Fetaost 25% fett
20Gram Smör 80% fett
250Gram Kaffe bryggt
1% kolhydrater(~4gr), 22% protein(~97gr) och 77% fett(~149gr.) Inte så rolig mat i längden kanske, men det är lättlagat!
Erik
Jag tycker också att den regeln är jättebra, men saker man har som smaksättning bryr jag mig inte så mycket om.
Jag förespråkar inte popcorn, men när jag läste på sambons påse igår var det 45g kolhydrater på 100 gram. Hela påsen innehåller bara 100 g, så man får sätta i relation lite hur mycket man ska använda av något, om man verkligen måste köpa varor med endast 5/100 gram kolhydrater…
Och de menar väl 5% av dagsintaget xLillaMy inte alltid under 5 gram kolhydrater.
Helt rätt. Att hamna under 5 gram är i regel ännu svårare.
En sak som trådskaparen kan prova är att utesluta ost och mejeriprodukter generellt, det skickade ner min vikt efter att ha stått still ett tag. Bara som test i ett par dagar/nån vecka för att se om det händer något.
Erik
Bra tipps där, kan funka
#10, ah, jag tänkte på den där ``under 5g kolhydrater-dagen reglen´´ :s Blandade ihop, sorry.
Jag skulle aldrig kunna utesluta mejeriprodukter helt då jag i stort sett LEVER på keso till frukost (de dagarna det inte blir ägg eller makrill)
kan ju stolt berätta att jag klarat mig hela dagen idag (än så länge) trotts plättar med glass på hemkunskapen och potatismos här hemma till middag *dregel* Stått över allt sånt och i stort sett bara suttit och käkat ägg hela dagen -.-
Men men vi får se hur dte blir nu, kvällarna är som värst tycker jag :(

Om du stärker upp Keson med riktig grädde så blir du mätt på mindre och därmed blir det även mindre kolhydrater!!
Och så blir det såå mycket godare.. det kallas ju för njutmetoden…
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag gjorde ett gott mellanmål idag. Doppade gurkstavar i färskost. Inte så mycket kolhydrater, 4 g i en hel burk. Mums. :) Inget för en fakir förstås…
Jag hittar inte tabellen över näringsinnehåll i matvaror. den verkar va borta? Men gurka innehåller det inte en del kol? jag har slutat med lchf så jag har glömt
#16 Gurka innehåller inte så mycket kolhydrater. 1,4g per 100g.
#14, Ohw :D
Det ska jag defenetivt tänka på:D
http://www.hertzmanfrukt.se/produkt.htm
Här kan man se hur mkt kolhydrater grönsaker och frukt innehåller.
Tack för länkarna. de fanns på livsmedelsverket förut tror jag det var+ men är borta nu. Jag letade runt lite men gav upp.