Semlor-jättegoda!
Testade göra lowcarbsemlor…min semleälskande man, ej lchfare, gillade dem mycket: lite wienersemlekänsla!
4 äggvitor vispas hårt separat. 4 gulor vispas med 1 msk husk, ca 1,5 dl mandelmjöl, 1 tsk bakpulver, ca 1 tsk kardemumma + 1 tsk kanel + smält smör ca 50 g + lite sötning 2 msk sukrin tog jag. (Jag blandade med lite mjölk då det blev lite tjockt..tjock sockerkakssmet-konsistens=lagom) Rör ihop båda smeterna försiktigt. Klicka ut. 150 g 30 min.
Mandelmassa: Mixa 1,5-2 dl mandel fint. häll i halv-1 dl sukrin eller annan sötning + jag tog några droppar vanilj-essens. Häll i 1 msk äggvita+ ev.lite grädde tills det blir smetigt.
Det blev 7 st (lite platta …) så jag använde 1 till att skära ut lock.. Smetade på mandelmassa o spritsade på mycket grädde. Smaken blev suverän! Ganska snygga också! Pudrade med LITE vanliljsocker.. kan inte vara många kolisar…. GOTT med SEMLOR! Mättande….

MMM, låter frestande!

Åh guud va gott!! detta ska ja testa :D thank you!
Nu blev jag jätte sugen på en semla. Tack för receptet!
Har precis gjort en laddning men hoppade det mesta av mandeln. Smeten hällde jag i muffinsformar och det blev skitabra! I vanlig ordning glömde jag smöra formarna, så det fastnade, men det är smällar man får ta 
Av fyra ägg och 3 msk kli så blev det 5 muffinsar.
aswedishsmorgasbord.com
gjorde du samma recept? Nåt kli ser jag inte? !
Åhh, jag menar ju husk, ju!
Sorry…
Annars gjorde jag nästan som ursprungsreceptet.
aswedishsmorgasbord.com
aha, ja jag blev en smula förvirrad !