Nöjd med resultat
Jag har dragit ned markant på mitt kolhydradätande. Jag har även börjat äta mindre portioner som passar bättre till min livsstil än hur jag åt innan.
Jag är en kvinna på snart 26 år som är 180 cm lång och har alltid varit ganska smal. Under 2009 hände en hel del jobbiga saker (som för så många andra detta år) som påverkade mitt ätande och min vikt.
Jag vet att jag egentligen aldrig har haft några stora viktproblem, men för mig är det jätteviktigt att må bra över min egen kropp vilket jag inte gjort under hela 2009.
Min trivselvikt ligger på runt 66-68 kg. Och jag hade inte vågat väga mig på en väldigt lång tid.
När jag bestämde mig. När jag fick nog, var första gången jag vågade väga mig sedan 2008… Jag vägde 78,9kg. Har aldrig vägt så mycket innan och jag trivdes inte i mina kläder och alla mina jeans fick slängas då jag skavde hål mellan mina lår.
Så i sep 2009 fick det vara nog. Det har tagit tid, men jag har hittat min vardag. Jag fuskar med lite godis här och där och jag är inte stenhård på något. Stora skillnaden är att om jag åt godis innan så kunde jag äta 3-400g. Nu är det bara några bitar istället.
I morse stod vågen på 70,4 kg. Jag är överlycklig! Jag trivs i mina kläder och gillar att visa upp min kropp för min sambo. Det har tagit över 5 månader att ta sig hit. Men det var inte jobbigt. :)
Hur har det gått för alla er? är ni nöjda med era resultat?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vill bara säga grattis till att du trivs i din kropp igen!

Grattis va kul för dig att kunna trivas igen=)