Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3694 ggr
maxiq
0

Vår nationaldag!

Har ni firat vår nationaldag idag? Flaggat och så? Eller åtminstone ätit extra fett och gott?

Enligt Nationalencyklopedin: uppslagsordet 'fettisdag': ordet belagt "sedan 1594; fet- påminner om all god mat som åts denna dag"

Låt de andra få äta sin fåniga sockerbulle! Skrattande

Wtn3
0

Inte ännu, frukosten blev mer proteinrik, svampomelett med lite paprika vid sidan om, men snart så blir det stekfläsk.

Tisdag
0

Jag blev erbjuden en semla idag med orden, -Ni kan ta bort grädden om ni vill och bara äta bullen…

Man vill ju vara nyttig!

Agyr07
0

Det var semledags på jobbet i dag. Jag tog bort semlan och åt grädden :) vart förvånad över att den inte var sockrad.

Man vill ju vara nyttig! :)

kaisakavat
0

Semlor… Vad är det? Obestämd Jag har spisen överfull med fläskstek, nötstek och svamp/ost/broccoligratäng.

Massor med SMÖÖÖÖR!!

P.S. Ni e roliga! Glad

Mervi
0

Nej jag har inte en vetat om att det var idag. Skäms

Effie
0

Vi hade också semlor på jobbet (det är sådant man har konsulter till). Jag överlät min till en kille (som av någon för mig obegriplig anledning brukar leva på Nutrilett på jobbet). Han skickade senare den här länken till oss andra "Vi skola ICKE moffa i oss mer än fem (5) semlor om dagen."

Ack ja.Obestämd

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

maxiq
0

Kan man bli smal på hallonbåtar så borde man väl kunna bli smal på semlor också enligt samma princip. Men då får man nog dra ner till fyra om dagen…

kaisakavat
0

"..inte mer än fem semlor om dagen"!! Förvånad

Vilken TUR att vi har SLV, det där hade ju INGEN kunnat räkna ut själv. *OBS ironi*

berittis
0

Jaaa, jag har ätit en semla idag!Glad Fick en hembakad semlebulle av min dotter. Gjorde egen mandelmassa på mald mandel, lite florsocker (ja, just det-florsocker), lite äggvita och ännu mindre med vatten. Inte så söt, mycket mandelsmak. Och så vispad grädde med lite, vanligt socker. Åt den med varm 3%-ig mjölk. Vansinnigt gott! Jag har inte det minsta dåligt samvete heller, för jag hade bestämt mig för att äta en (1) semla i år. Hellre en riktig semla än flera surrogatsemlor. Den var dessutom inte så söt som en köpes.Oskyldig

Cowboy
0

Jag har också ätit en semla (köpsemla) idag. Givetvis med varm mjölk som den ska ätas. Det blir inte flera den här veckan och jag är inte heller intresserad av surrogatmat.

Det händer också att jag äter lite bröd men då med tjockt med bregott och ost på. Det gäller att ha de rätta proportionerna.

Anmaja
0

Som traditionen sa bjöds det på semlor på jobbet och jag tog flera stycken!

…men bara med kameran förstås!

Jag som älskat semlor i många år, åt min sista i januari för två år sen och jag är så glad att det är lätt att avstå nu.

? ? ?  ? ? ?  ? ? ?

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

maxiq
0

- "Gillar du fastlagsbullar?"

- "Ja, jag semlar på dom!"