Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 16737 ggr
karbohydrat
0

grillad kyckling?

hur är det med de färdiga grillade kycklinglåren som man köper på Ica?

Har för mig att det är socker i marinaden!

Någon som vet kalorier per lår, och mängden kolhydrater?

Wtn3
0

Honung och glutamat ingår inte sällan i marinaden, enklast är att köpa lår med skinn och sen fixa egen marinad, smält smör, soja och lite kryddor, svårare än så behöver det inte vara.

andreas0
0

Dom flesta ugnar har väl grillfunktion numera annars, bara att köpa en hel kyckling (för ca halva priset mot färdiggrillad) och sätta på grillfunktionen. Jag har gjort det, och det blir väldigt gott.

Dessutom går det ofta att få tag på hela ekologiska kycklingar, vilket blir en bonus.

Halvdansken
0

Köp en  kyckling, hel eller de bitarna du gillar. Pensla med olja och kryddor. In i ugnen över och undervärme om du inte har varmluft, ganska låg temperatur, jag tar 150 grader. Låt det stå tills köttsaften är klar. Värdens godaste, den blir nämligen inte så torr om man kör det på låg värme. Gäller i övrigt allt kött.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Wildrat
0

Nästa gång du är i affären så fråga vad de har i marinaden. Alla affärer ska kunna redovisa vad de har i sin mat…

Kvinnlig40talist
0

Jag tittade lite på marinerade kycklingdelar. De flesta innehöll socker:

http://www.kronfagel.se/main/default.asp?id=13&langid=1&subid=2&subsub=Kyld matfågel&viewproduct=6830&StorageType=K

"Kanske" är det likadant när butiken grillar själva? Dvs att butiken använder för-marinerade kycklingar?

[Beavis]
0

Ett av mina stora fel när jag åt LCHF var nog att jag vräkte i mig ICA kycklingen som är duktigt sockermarinerad inte bara genom att den är pumpad med Druvsockervattenblandning utan även ICAS egen marinadkryddning. Gör egen kyckling e mitt tips. Godare och ofta billigare och i det fallet även nyttigare.

Thyra4
0

Våran ICA-handlare upplyser om att det finns E 621 i grillkryddorna. Min man informerade honom om vilket gift det är - och han skulle med en gång byta ut grillkryddorna. Det här var i höstas - och inget har hänt sedan dess. Kycklingen är fortfarande kryddad med E 621.

[Beavis]
0

Jag tror att det är svårt att få tag i grillkrydda eller kryddor överhuvudtaget utan E-nummer tyvärr

Wtn3
0

Färdiga kryddblandningar utan E-nummer är svårt att hitta, men det går utmärkt att blanda egna. Tycker man t ex om tacokrydda är det bara läsa av ingredienserna på baksidan och sen blanda ihop själv, och såklart skippa de som man inte tycker ska vara där, vilket i just tacokryddans fall ofta innebär druvsocker och ett och annat e-nummer.

[Beavis]
0

Om man älskar att laga mat så….Skrattande

Wildrat
0

#8 Santa Maria har en ekologisk grillkrydda utan glutamat, finns i kryddhyllan på nästan alla affärer.

#7 På dem igen, de behöver kanske en påminnelse.

[Beavis]
0

#11 jag får kolla efter den. jag brukar köpa påfyllningspåsarna.