Färsk cocosnöt?
Jag är en superfantast av cocos.. älskar det! Köper dom och "skalar" och skär sedan upp i bitar och äter.. Hellre det än lösgodis eller något annat gott.
Men är det okay att äta.. I nötter är det ju lite kolhydrater men i cocos är det väl mer fett än kolhydrater? Försökt hitta på fineli och liknande men hittar inget om just färsk cocos.. Och såna där cocosflingor vill jag inte ens kolla om det är kolhydrater i eller inte för det är säkert massa tillsatser… hmm!
Någon mer som älskar cocos och vet om det är ok att äta?
Använd MINMAT.NET
Kokosnöt
Per 100Gram
Energi kcal: 352,00 Energi kJ: 1473,00
Proteiner: 3,40 Fiber: 9,00
Kolhydrater: 6,10 Vatten: 47,00
Alkohol: 0,00
Fetter:
Fett: 33,50 Kolesterol: 0,00
E-mättade: 2,20 Mättade: 29,20
F-mättade: 0,60
Vitaminer:
A: 0,00 B1: 0,10
B2: 0,00 B3: 0,50
B6: 0,10 B9: 26,00
B12: 0,00 C: 3,00
D: 0,00 E: 0,70
Mineraler:
Fosfor: 113,00 Järn: 1,80
Kalcium: 14,00 Kalium: 355,00
Magnesium: 43,00 Natrium: 20,00
Selen: 1,00 Zink: 0,50
Ah tack!! Den sidan har jag inte vart inne på :)
Varför skulle det vara för tillsatser i kokosflingor? Det är ju precis samma innehåll som köttet i kokosnöten.
Jaa… jag vet inte, känns lite kemsikt.. Men det kanske bara är cocos det har jag ingen aning om.
det är enbart kokos och inga tillsatser.
Jag läste på min cocospåse och det står inget men det är nog som du säger, inga tillsatser.. Men färsk cocos är så mkt godare :)
konstig kokos! Står det inget innehåll? Riven kokos står det på innehållet på min!
Nån som vet hur man förvarar en öppen kokosnöt bäst och hur länge den håller sig?
Ja jag förstår inte heller.. Köpte den på coop vid jul fast det kanske va nått knepigt märke. Står bara förvaras torrt och hur mkt det väger.. Hmm!
#8 Jag äter alltid mina samma dag eller dagen efter.. Förvara den i kylen.. Ha den inte i vatten men om du tar den ur kylen nästa dag så skölj av den bara 
http://leonasmami.blogg.se/2010/january/cocos-is-the-shit.html
Här har jag skrivit ett cocos inlägg i min blogg… Superbra recept på cocos chips!! Och även tips på hur man får upp den utan att behöva spränga den