Dricker ni kolsyrat vatten?
Har svårt att låta bli det. Har upptäckt att det är mycket kalium i det (I Ramlösa tex 210 mg) och jag äter för mycket kalium även om jag inte dricker sånt. Dessutom en del annat onyttigt och sedan binder det vatten.

Jag har en egen brunn (djupborrad) med ett himla fint vatten. Tycker dock att det är lite tråkigt att drick "stilla" vatten dag ut och dag in, så jag har investerat i en Soda Stream och kolsyrar vårt egna vatten. (+ att jag slipper kånka hem en massa cola-flaskor till barnen!)
Har inte tänkt så mycket på huruvuda det är nyttigt eller inte…
Bara man mår bra och uppfyller sina "krav"!

Jag dricker alla sorters vatten…..köpt kolsyrat med någon rolig smak….har egen Soda streamer och köpt 3 smaker till den(vattensmak alltså…inte läsk…jo…till barnen)och jag dricker kranvatten som det är också(har också en egen brunn med mycket fint vatten och mycket kallt).
Jag har hört att det inte är bra att dricka för mycket kolsyrat vatten…något med matsmältningen….men jag vet inte så mycket mera…men känner att jag har gjort en stor förändring i mitt liv genom att inte dricka läsk längre. Innan LC kosten drack min sambo och jag 10 liter läsk / vecka…och barnen troligtvis lika mycket.
Numera dricker barnen kanske 1-2 liter/vecka och vi ingenting…så vi tycker att vi blivit mycket duktigare.
ps. Snyggt namn ..KatarinaK ds.
Sällan jag dricker kolsyrat vatten. Jag är en sådan som gillar kranvatten :)

Jag dricker inte vatten som färdats på lastbilar hit och dit…för mycket miljöförstöring, helt i onödan…:/ men jag tycker nog ändå bäst om vanligt kranvatten. :)
Japp. Så gott som alltid- alltså när jag dricker kolsyrat vatten- ett smaksatt Lokavatten, det ger en liten guldkant på tillvaron… Tycker jag.
Samma här som magma, har dock övergott till Ramlösa nu.. gillar granatäpple :)
Aaa! Hittade ju förresten ett Ramlösa med "lingonsmak" häromdagen som inte alls var dumt!

jag avstår kolsyrat vatten, främst för att jag tycker bättre om gott kranvatten. All mat kommer mer till sin rätt med gott vatten tycker jag. Men sedan kan jag tycka om ett glas gott vin i alla fall..
Jag har också köpt en Soda stream, för ett år sen, och jag har köpt "vatten smaker", men jag dricker helst naturellt. Jag dricker mest kolsyrat vatten. Jag gillar inte det köpta vattnet, det är så salt och så så tungt att bära hem.
Jag föredrar kranvatten - men dricker Loka mm till fest, för det anses finare när det kommer ur en flaska - fånigt? - Jag vet…
Numer pensionär i Nynäshamn

Mitt kranvatten är inget vidare, och på ön är det från egen brunn och odrickbart, så jag erkänner - jag är en bubbeljunkie. Jag tycker bubblet mättar också, det är förstås inbillning. Men jag vill ha utan smak! Tittade på min flaska och det innehåller inget kalium alls.
Jag håller med om transportaspekten, därför försöker jag köpa allt annat närproducerat. Bubblet är den enda egentliga "lyx" jag unnar mig.
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Har alltid bubbelvatten hemma men dricker till 75% kranvatten. Smaksatt bubbelvattan är för att "lyxa till" lite, tex framför tv:n eller om jag egentligen varit sugen på juice tex. Handlar dock alltid sånt som kommer från källa i Sverige.
Nuförtiden dricker jag kranvatten till vardags och Ramlösa eller liknande ute eller till fest. Jag drack mycket kolsyrad innan men plötsligt kändes det inte bra. Vet inte varför.
Katarina2: Vet inte om det har med matsmältningen att göra men jag har hört att kolsyrat vatten kan orsaka att man går ur ketos. Detta gäller dock inte alla. Vissa är helt enkelt bara känsliga och då påverkas dom av vattnet. Går man ur ketosen så förbränner man ju inte fett lika effektivt.
Jag tycker att vanligt vatten ur kranen är många gånger godare än kolsyrat. En del dricker jag ändå, vanligtvis när jag är på stan och inte har tagit med nåt att dricka. Hellre kolsyrat vatten då än nåt sött… men finns det "stilla" vatten köper jag hellre det.
KatarinaK:
Jag har svårt att få i mig tillräckligt med kalium. Dricker en del kolsyrat bordsvatten. Får kanske dricka mer då.
3500 mg skall jag försöka få i mig enligt Cal-Counter. Det lyckas aldrig.
Får kolla mitt bordsvatten.
#16 Jag såg nu att jag skrivit fel, det ska vara Natrium. Kalium är det inte så mycket i tyvärr.
Tyvärr är vårt vatten från egen brunn sämre nu än förr…så vi släpar hem ganska mycket vatten. Det händer att vi i bland fyller en dunk härligt vatten när vi hälsar på kompisar i stan. Bor i Karlskoga, och vårt kommunala kranvatten är toppen. Vårt vattenverk ligger i samma vattenåder som Lokavattnet. Loka ligger tre mil från oss, vattnet tappas på stora tankbilar ett antal gånger per dygn, fraktas vidare till Grängesberg, tappas på flaska, färdas till ett storlager i Örebro…så om jag köper en flaska Lokavatten vet jag ganska väl vilken resrutt det gjort…men som sagt det går ju att ta det i form av kranvatten framme i stan. Rätt häftigt egentligen…detta med vatten..och gott är det!!!
Kranvatten och soda stream
gott så man blir beroende