Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3308 ggr
ninni33
0

Min första vecka

Hej, jag är ny här och nu har jag ätit LCHF i precis en vecka. Och jag fick en chock när jag vägde mig imorse. Jag hade gått ner fem kilo. Jag fattar ingenting. Jag har inte snålat på maten alls. Jag har ätit mig mätt på kött, fisk, ägg och smör. Inte ätit några mejeriprodukter eller grönsaker, men nu tänker jag lägga till lite sådant i fortsättningen för att det är gott.

Tidigare var jag en riktig gottegris som älskade allt sött och som åt pasta med ketchup till frukost. Så jag trodde jag skulle få hemsk abstinens efter socker. Men jag har inte känt någonting. Bara att jag känner mig mätt o nöjd. Jag trodde jag var sockerberoende. Men det kanske kommer senare. Sockersuget, huvudvärken o allt man kan få.

Tyvärr mätte jag mig inte innan jag började så jag vet ju inte hur mycket fett som verkligen försvunnit, eller om det bara är vätska o muskler.

Margareta
0

Hej och välkommen hit.

Grattis till en kanonstart.
Det är inte alla som får abstinens - mättar man hjärnan med det den behöver - fett - så skriker den inte efter socker. Det kan som du skriver komma bakslag - en känslig tid är vid tre veckor - men som sagt alla märker inte av det.

Jätteroligt att du kom hit och skrev. Vi får aldrig nog av solskenshistorier

Numer pensionär i Nynäshamn

Helios
0

Hej, låter kanon!
Jag är ny jag med, men har snart hållit två veckor med lchf.
Jag har alltid haft svårt med att ens starta en kostomläggning pga sockersuget, klarar oftast inte ens tre dagar utan att falla dit. Men denna gång har jag inte haft sug en enda gång.

Se till att du äter sånt som du verkligen är sugen på, och ser fram emot. Snöa inte in dig på att bara äta bacon och ägg första tiden, då lessnar man fort och sen stjälper det. Min räddning är älgskav med broccoli, grädde, lök och vitlök. Det har hållit mitt sötsug borta.

Jag har ätit strikt i två veckor så jag lär vara i ketosen, men jag har inte känt något av de klassiska symptomen (fick däremot nässelutslag), det är högst individuellt hur kroppen reagerar.

mazen
0

Har inte brytt mej om vägning eller mätning. Vägde mej vid start för drygt ett år sedan och nästa vägning var på 1årsdagen (snart en månad sedan) Därimot har jag lite kläder som jag vuxit ur för länge länge sedan och det närmar sej sakta men säkert

ninni33
0

#2 Ägg äter jag väldigt mycket av, och jag tycker också att ägg är supergott. Speciellt stekta i smör med lite krämig gula. Känns inte som jag kommer tröttna på det, fast man vet ju aldrig. Bacon äter jag kanske 1 gång i veckan. Tycker det är lite för salt. Jag äter mycket fet fisk

annainorrland
0

Grattis! Jag gick "bara" ner 3 kg min första veckaRynkar på näsan