Jag äter dåligt
Jag vet inte hur jag ska få upp min aptit. Idag har jag ätit frukost, yoghurt, grädde, lite svarta vinbär, två ägg och en kopp te med grädde och smör. När jag kom hem från stan blev det fika med te, grädde och smör. Ikväll stekte jag fyra ägg och lät smöret smälta ovanpå.
Eftersom jag har problem med att äta överhuvudtaget så är det svårt för mig att lita på min mättnadskänslor. Räcker det verkligen att äta så här? Det känns som om jag egentligen skulle behöva äta mer inför helgens bravader (utställningsdagar) men orkar inte. Men jag har gjort tjockpannkaka att ta med mig. Det är inte gott med mat 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Låter verkligen lite - du har rätt i det!
Om jag äter för lite, så tappar jag aptiten. Konstigt nog!
Man kan tycka det ska vara tvärtom, att man ska bli hungrig av att äta för lite. Men icke!
När detta händer mig, då får jag se till att äta ändå - utan hunger, tills jag kommit ikapp och hunger-mättnadskänslor funkar som de ska.
Kött, fisk, fågel, ost, grönsaker??
Jag försöker att äta men det är inte kul. Jag har ofta det här problemet och det är verkligen tråkigt att behöva kämpa så med något så basalt som mat. Jag får verkligen tvinga mig till att laga och äta mat. Samtidigt är jag stolt över mig själv då jag inte äter fel sorts mat utan jag håller mig på rätt bana
.
Du har helt rätt, det är bara att kämpa vidare. Snart blir det väl ok igen. Behövde nog mest skriva av mig och låta någon peppa mig lite
. Tack Kaisakavat.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Åh, det var så lite så.. 
Fast kämpa inte bara vidare - ÖKA maten, så kommer du så småningom över tröskeln och då får du matlust. Att äta för lite är dåligt på MÅNGA sätt.
Stor sannolikhet att det börjar funka bättre så småningom, om du äter mer. Och varierat!