MAX hamburgare
Hörde talas om att MAX har någon form av low carb hamburgare på sin meny. Någon som vet om den verkligen är det eller om det bara är ett försäljningsknep??

tja, jag åt en sån i förrgår. Sallad istället för bröd, det var väl enda skillnaden. Inte särskilt imponerad.
Jag tycker den är god. Brukar beställa den och säga till om bacon på och en bearnaise till som jag sedan häller över burgaren. Gott och mättande, däremot äter jag den inte för ofta pga att det antagligen är något sötningsmedel i dressingen; försöker att inte stoppa i mig för mycket sådant.
6,6 g kolhydrater /portion. 32,7 g fett /portion.
3,3 g kolhydrater /100 g. 15,8 g fett /100 g.
Enligt deras hemsida.
Istället för bröd är den invirad i ett stort salladsblad.
Jag tycker också den är OK smakmässigt. Brukar be om bacon, och utan dressing och istället smält cheddar eller extra ostskivor. Enda problemet är att jag är ganska säker på att den innehåller glutamat, för jag får ett sån't fruktansvärt sug efter att jag har ätit den:(
Enligt en tråd tidigare så innehåller burgaren glutamat.
Jag har också ätit burgaren, helt okej när resten av familjen vill äta där. Men jag tycker att det blir så himla kladdigt mer än tidigare.
Här finns tråden som nämns i #5
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Innehåller den glutamat?? BLÄÄÄ vad sur jag blir nu!!! Ska man då aldrig få njuta ifred… 

Den är jättejättekladdig, men god. Dock blev jag rejält magsjuk efter att ha ätit dressingen…
Har dock IBS och kan vara därför jag reagerade så starkt.
Jag tycker den är god.
Jag tycker den är god, och ett ypperligt alternativ på stan.
Jag tycker den är alldeles för dyr dock
jag gjorde en sån hemma när barna skulle äta hamburgare! mmm riktigt gott! isbergsalladsblad runt istället för bröd!
rekommenderas!!
google is your best friend
#12 Där kan jag iofs absolut hålla med!
Som snabbmat på resande fot tycker jag den är alldeles ypperlig ; jag ser dock till att komplettera grönsalladen med en green-garlic-dip istället för styggelsen "fettfri vinagraette" som följer med
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
#13 Mmm, hemmagjorda hamburgare med sallad istället för bröd, sen bacon, ost och tacosås på hamburgaren. Jättegott men man får akta fingrarna om burgaren är varm… Det blir nog middagen ikväll det.
Som alternativ på stan blir det nog Burger King i fortsättningen. Tar man nån av deras burgare med två köttbitar och ingen senap/ketchup/dressing så kan man peta bort brödet och använda köttet istället med fyllningen mellan. Dressing kan man ta bredvid i burk och hälla på (eller ta med egen, fettrik) eller helt skippa då den mest innehåller e-nummer och socker.
Jag åt på ett litet hamburgerhak igår: en 300 grammare med sallad, dressing, lök. La till bacon och ost: 48 kr + dricka. Petade bort så mkt bröd jag kunde. Vill bara förklara varför jag förut skrev att jag tycker den är dyr. Jag har aldrig blivit så mätt förut på en hamburkare.
Jag som blev så överraskad när jag kom in på Max och såg att de hade low-carb-mål. Var på väg till en föreläsning och hade inte hunnit äta något, jag var så hungrig och började tänka tanken att jag nog blev tvungen att göra ett avsteg från min diciplin och ta en hamburgare på vägen om jag inte skulle hungra ihjäl. När jag stod och läste på menyn och såg denna hamburgare utan bröd så blev jag så överraskad att jag bara beställde och mumsade i mig utan att reflektera över tillsatser mm. Men jag håller med om att dessingen smakade sött. Jag tror jag känner sådant tydligare numera.
Men kan det varit glutamaten som gjorde att jag drömde i natt att jag åt smörgåsar?!
En riktig smörgåsorgie hade jag.

Man kan få vilken av Max hamburagere som helst som "low carb" dvs inlindad i ett stort salladsblad. Jag gillar inte dressing så jag väljer Ulitmate cheese, både ost och smält ost, och så den som #15 nämner obligatorsika Green and Garlic. Har inte tänkt på det men ska be om bacon oxå nästa gång……
Men var hittar man low carb lökringar….
Som "nödmat" är den helt kanon och är man riktigt utsvulten kan man få den som dubbelburare. Extra ost och extra bacon gör den ännu smakligare och mer mättande.
Ett mycket bättre alternativ än att försöka ta bort brödet på "vanliga" burgare = kladd och söl utan like…
#20 Tror det blir billigare att ta en max de luxe utan bröd. Det är ju samma grundkonfiguration, bara dubbelt upp med kött och med bacon.
Bad om en sådan burgare fast med 2 skivor kött istället och en liten cola light till. Tjejen i kassan bad om 80 spänn för det! Aldrig sa jag, helsjukt! Ska vi alltid behöva betala extra för "specialmat" ute?
#22 Det är därför man ber om en max de luxe istället. Alla tillägg kostar. Att ta bort bröd gör det inte.

Käkade på Burger King idag. Bad att få slippa brödet och då fick jag hamburgaren på tallrik med kniv och gaffel och mycket sallad till. Jättegott!

Hamburgare utan bröd, ok, kan man göra samma sak med pizza?
I pizzabutiken: "hej, kan jag få en Calzone utan bröd", 

Problemet med Calzone är ju faktiskt att det inte blir samma sak. Det är tillagningen inuti brödet som ger det man måhända gillar med Calzone, till skillnad från hamburgaren som bara har bröd av "gammal vana". =)
Hah! "Calzone, extra ost och skinka, tack"
*öppnar upp pizzan och äter innanmätet med sked*
Nom nom. :-) Pizza är ju något man undvikit hittils…
MimLan - Tack för tipset. Känner mig lite dum för att jag inte tänkt på det tidigare 
Jag brukar beställa en barncalzone m. extra fyllning och nån mer ingrediens, t.ex. tonfisk eller kyckling. Sen klipper jag bara upp den, ger brödet till sambon och äter innehållet.
Nu har jag testat Max Delifresh Low Carb. Jag bytte ut dressingen mot bacon, det tog de inget extra för. Sen köpte jag en extra bearnaisedipsås och hade på som dressing ist. Åt morötter och chili cheese till. Jag blev mätt och det var gott!
Såg sen att de också använder majonäs i burgarna så jag kunde ha bytt dressingen mot det. Visst är det väl en del kolhydrater i paneringen på chili cheesen, det är väl glutamat i burgaren och inte ens majonäsen är väl så jättenyttig, men som helhet, som snabbmål n är man inte kan ordan nåt annat så är det helt OK tycker jag! Detta mål som jag köpte blev lite dyrt dock, 90:-

Jag fick mig en pizza utan bröd en gång. De gräddade ingredienserna på en plåt för att sedan lägga på tallrik med sallad.
Max har god kycklingsallad också. Jag ber dem ta bort bulgur och ost(som plastbitar) och lägger till bacon, smältost och blue cheese-dressing. Krutongerna får de behålla. Visst, det blir dyrare men väldigt gott. Ett bra alternativ när hungern slår till på stan och jag inte har nåt annat val än att äta ute. Ibland äter jag det bara för att jag är sugen på det.