Effekten av Cocsa i te
Jag undrar om jag har lättare, eller svårare, att gå ned i vikt om jag tar ca 1 msk Cocosa i mitt te? Jag går nämligen inte ner någonting o tänkte att jag kanske kan få hjälp av Cocosa?
Eller är det snarare så att det då blir för mycket fett, dvs för mycket energi, under en dag?
Eller är det så att Cocosa så att säga inte räknas i den totala energikonsumtioen?
Hoppas på hjälp från en viktnedgångsönskande!
//Fat makes Me fit//

Att lägga till extra fett om du redan äter dig mätt gör nog ingen nytta, kokosfett har bra egenskaper för förbränningen, men förutsatt att du äter tillräckligt med mat redan, dvs äter dig mätt, skulle jag inte rekommendera att du lägger till kokosfett till vad du redan äter, däremot kan du byta ut lite av smöret eller grädden mot kokosfett. Så att energimängden blir densamma men att lite mer av fettkonsumtionen kommer från just kokosfett. En del vittnar om att förbränningen och viktminskningen går bättre då, trots bibehållet energiintag.

Du har fattat aldeles rätt.. anledningen till att ta cocosfett i kaffe/te är för de som äter dåligt och får i sig för lite energi!!
En annan anledning kan vara att förebygga.. dvs att när man dratt i sig någon sked cocosolja så blir man mätt och äter mindre av annat, sedan!
Om det är som så att du redan ligger bra till med ditt energiintag och din fettandel av måltiden över en dag.. så blir det bara mera att förbränna som du redan fattat!!
En sak som är bra är att byta ut en del smör/grädde mot cocosolja när du lagar mat.. jag har upptäckt att det är bättre än smör att steka i!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.