Årsbokslut - 1 år
Tänkte gör att årsbokslut efter precis ett år (nåja) på LCHF.
I rena siffror, startade på 150kg, efter ett år -22kg. Har varit nere i -23,5kg. Man, 38år.
Dom enda problemen den första tiden var huvudvärken vecka ett, och lite lös i magen. Men i övrigt nästan inget alls. Tog bara en vecka att börja nergången.
Sen i september så tog det stopp på -23,5kg. Men jag tuggade vidare (lite göteborgshumor
).
Men sen var hösten väldigt seg, ingenting hände. Varken uppåt eller neråt. Så vid jul tänkte jag prova att "lura" kroppen att det var skördetid. SÅ jag svullade hejdlöst under nästan två veckor. Resultat? +6kg…
Och efter den "trippen" så hade jag en riktigt vidrig period när sockret skulle ur kroppen. Illamående, huvudvärk, ledvärk etc. Riktigt jobbigt.
Sen har det börjat hända saker. 4,5 av 6 kg är borta och det är bra fart på nergången just nu. Bara hoppas att det fortsätter…
Positiva resultat i övrigt? Aldrig huvudvärk, psoriasis som har blivit betydligt bättre och magkattarr som är borta (efter nästan 10år).
Hade säkert kunnat pressa nergången mer i början, men jag tycker om lite grönsaker till maten ibland och vill inte gå ner för fort och få en kängurupåse på magen…
Ett av dom få tipsen som jagkan ge till andra är att prova att lägga till mer fett och minska mejerivarorna om det står still.
Och det finns två personer som jag har att tacka för attjag har kommit så långt ändå: Annika och Sten-Sture.
Mvh / Tomas
Grattis seitoho till ditt fantastisk bokslut - ett nytt liv helt enkelt.
Fortsätt gärna och berätta här i tråden hur det går för dig.
Framgångssagor får vi aldrig för många av.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag är allergisk mot bokföring och bokslut. Men detta bokslut gör mig glad! Härligt att läsa om din framgång! Mer än 20 kg minus - det skulle vara 'succé' för mig! Jättegrattis!
Platåer hamnar säkert de flesta på någon gång ibland. Men det går att ta sig förbi dem eller kanske 'vänta ut' dem.
Som Margareta skriver - Framgångssagor får vi aldrig för många av! De inspirerar oss andra!
Håller tummarna för att framgången fortsätter utan allt för många platåer!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Grattis! Fortsätt att berätta här hur det går i fortsättningen.
Lycka till!