Skaldeman till Norge
Hej på er!
Om några timmar kör jag mot Norge. Jag ska göra en ny vecka som gästcoach på Finnskogtoppens helsesenter. Jag kör föredrag varje kväll och i övrig blir det trevlig samvaro under dagarna.
Det finns lite lösa planer på föredrag för externa daggäster på onsdag i nästa vecka, annars kör jag alltså en samlad grupp från start till mål på en vecka. Kul men krävande.
Det gick bra förra gången. Går det lika bra denna gång ska jag införskaffa en vit klädnad och lära mig att sitta med benen i kors…
/SSS

Sten Sture, är det inte så att LCHF oftast benämns "Skaldeman metoden" i Norge? Var det inte så att dina böcker var de första i ämnet som översattes till norska? Jag är med även i den norska bloggan "Lavkarbo" och jag tror du omnäms mer där än i de motsvarande svenska bloggarna. Om detta är sant, hur har det kunna bli så tokigt?

Norrmännen är kanske mer hälsomedvetna…
/SSS

Bra, det gick att skicka från hotellets nätverk.
Jag kan rapportera att det är obegripligt vackert här. Jag sitter i en glasutbyggnad och tittar ut över vita fjäll och sjön Röjen. Ikväll ska jag hålla introduktionsföreläsning för fyrtio gäster. De flesta stannar en vecka och ska lyssna på mig varje dag. Mellan bubbelbad och turer i spåren. Jag kommer att bli trött i halsen och de kommer garanterat att bli trötta i öronen…
Googla på finnskogtoppen så får ni se hur det ser ut.
/SSS

Det är nog dags att bli LCHF: kändis. Verkar inbringa fördelar även den utöver hälsan.