Jag mår illa...
Har ätit LC 2 veckor o är mkt nöjd med både viktnedgång, godissug som är helt bort o att få äta så god mat. Men jag har lite illamående, jag äter ägg, avocado, kött, kyckling, fisk osv. Ganska mkt avocado o ost. Flera dagar har jag "bara" ätit 2 ggr/dag - inte varit hungrig - men lite illamående. Det känns inte riktigt skönt i kroppen. Är det ngn som känner igen sig? Tacksam för svar
Du är inne i omställningsperioden och det tar ett tag för kroppen att vänja sig. Minns att jag hade en period med illamående och sämre matlust i början, och jag undrade verkligen hur det skulle gå.. 
Men det gick bra! Försök att bara "äta på" - det kommer att ge med sig snart.
Drick vatten - för mig hjälpte det!
Det kan vara så att du äter för lite, då blir man också illamående. Ät nånting kallt och krispigt till varje måltid som sallad eller gurka till varje måltid eller nån grönsak du gillar jättemycket. Försök också att äta åtminstone tre gånger om dagen ett tag även om du inte är hungrig eller fastän du är illamående.
#2 Om man inte känner sig hungrig så är den naturliga tolkningen snarare att man äter för ofta/mycket, vilket jag också tror är fallet. Mitt råd är alltså ät först när du är hungrig.
Illamående kan jag bli om det går för långt mellan målen.
Jag brukar må lite illa ibland, speciellt på kvällar. Det brukar hjälpa med en liten bit paprika eller dyl.
Jag tror att det i mitt fall kan bero på väldigt låg nivå på kolhydrater(nästan 0%). De dagar jag äter lite mer grönsaker så mår jag aldrig illa.
Jag mår ofta illa när jag behöver äta mer, och det du beskriver låter väldigt lite tycker jag. Ät mer!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag är inne på min 4:e vecka och när jag läste ditt inlägg kom jag på att jag också hade några dagar av illamående men var ganska stressad så reflekterade inte så mycket över det och nu är det bortblåst. Tror att det var min vecka 2 faktiskt.
Gjorde däremot oopsies en dag och satta på gigantiska klickar av Bregott och det var too much för mig så då blev jag också illamående. Man ska väl vara så där lagom med allt… 
#4 #6 Kan ni närmare beskriva "illamåendet"?
Jag har provat att gå utan mat i upp till 48 timmar. Under den tiden kan man bli ordentligt hungrig - såpass att det känns lite ont i magen - men just "illamående" har jag aldrig varit i närheten av. Däremot när jag äter för mycket kan jag känna mig däst, svagt "spyfärdig", och definitivt sakna aptit - vilket jag kallar "illamående".
#0 Hur yttrar sig ditt illamående och när kommer det?
#8 Ja, det är ett vanligt illamående, kanske inte som du beskriver det men det känns ändå som ett illamående för mig - som att man vill kräkas. Antar att det har med blodsockret att göra.
Jag kan säga att jag definitivt INTE kan gå utan mat i 48 timmar, knappt 5 timmar.
Ibland kan jag vakna på natten och vara så hungrig så magen skriker, och då mår jag illa samtidigt - då måste jag inte bara äta utan äta väldigt försiktigt så jag inte kräks upp det.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#8 Ja, det är ett vanligt illamående, kanske inte som du beskriver det men det känns ändå som ett illamående för mig - som att man vill kräkas. Antar att det har med blodsockret att göra.
Jag kan säga att jag definitivt INTE kan gå utan mat i 48 timmar, knappt 5 timmar.
Ibland kan jag vakna på natten och vara så hungrig så magen skriker, och då mår jag illa samtidigt - då måste jag inte bara äta utan äta väldigt försiktigt så jag inte kräks upp det.

Mitt illamående känns ungefär som när man ätit en jättemåltid o avslutat med chokladpudding o vispgrädde. Jag är definitift inte hungrig utan känner mig lagom mätt, Tror kanske att det kan bero på vad jag har ätit och ska försöka inriktat mig på att äta mer grönskaker till varje måltid.
Jag hade också problem med illamående ett tag, tror det var min galla som behövde vänja sig vid fettet. Det var främst ägg som jag reagerade på. Det löste sig genom att jag drog ner på ägg-och fettätandet, sen trappade jag upp långsamt.
På Low-Carb for You finns ett inlägg om sk Induction flu (i Atkins diet). Detta ska enligt uppgift ofta uppträda någon dag efter det att man börjar, då glykogendepåerna tar slut och innan kroppen har ökat sin förmåga att använda fett som bränsle i motsvarande grad som sockertillförseln minskat. Då kan man känna illamående.
(Kommer dock inte ihåg att jag har upplevt detta.)