Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2367 ggr
navarro
0

14 dagars huvudvärk

har ju hallit pa med LCHF sedan den 17 oktober -06. For 14 dagar sedan blev jag sjuk och trodde att det var influensa. Men nu efter tva veckor ar huvudvarken fortfarande kvar, jag at nagra smartstillande tabletter forra veckan, men har slutat med detta. Sedan igar har jag aven slutat med astmasprayen (Oxis 9 mg) som jag anvant 2 ggr om dagen i minst 6 år och fore detta var det andra sprayer i 20 -30 år. Ar lite radd om det skulle bli besvär, men min intuition sager mig att det ar alla gamla upplagrade rester av all denna medicin som sprutats in for att lindra andingsbesvar, som ger mig huvudvark. Värken sitter bak i nacken och jag masserar med pepparmintsolja och det hjalper tillfalligt. Vad tycker ni som laser detta, skall jag tro pa intuitionen? Kan ju inte ga till lakaren med mina problem, for här har ingen hört talas om LCHF. Kosten under tiden har varit nara fakirkost, har inte atit frukt, gronsaker och absolut inte brod eller pasta. Har inte orkat vaga mig, men jag har atminstone inte gatt upp i vikt. Kan det vara brist pa nagon vitamin eller mineral, eller får man i sig allt? Ater lever ett par ganger i veckan for B-vitamin.

SvartKaffe
0

Om det nu är en utrensning i kroppen är min första tanke att du skall dricka mycket så du får ut det ur kroppen så snabbt som möjligt.

Jag kompletterar min kost med vitamin/mineraltablett dagligen.

Margareta
0

Vi har ju ofta pratat om tillskott av magnesium medan kroppen "städar". Lever ett par gånger i veckan borde innehålla en del.

Kan Du inte gå till läkare UTAN att diskutera kosten? Det kan ju finnas andra problem man kan få som yttrar sig som huvudvärk. Själv får jag problem just i nacken när jag behöver nya glasögon…

Numer pensionär i Nynäshamn

navarro
0

Bra rad, har nog druckit for lite under de har 14 dagarna och ang glasogon, kanske har jag last alldeles for manga bocker och anstrangt ogonen. Normalt anvander jag bara glasogon for att kora bil, men idag nar det var skidakning pa Eurosport sag jag konstigt och satter pa mig glasogonen, men det blev ingen skillnad, kanske borde kolla synen ocksa. Men for en manad sen korde jag ju bil battre enligt sambon, men det kanske ar en tillfallig utrensning som paverkar hela systemet. Det har nog med hormoner att gora.

Bengt-Olov
0

Intutinen brukar nog ofta vara att lita på. Fast "fakirkost"? Nästan enbart animaliska födoämnen, menar du då? I så fall, kan du fått i dig för mycket salt som lakat ut för mycket kalium, skulle jag vilja fråga. Att hålla nere på saltet kan nog vara att rekommendera under alla omständigheter. Om du köper tipset om att äta magnesiumtillskott, bör du väl hur som helst kombinera detta med kaliumtillskott, då obalans på intaget av de där mineralerna tenderar att laka ut varandra…

Smalis
0

Om det sitter bak i nacken kan huvudvärken ha att göra med spänd nacke/axlar. Jag har själv problem med nacke och axlar ibland och lurar på om den huvudvärk som jag har haft på sistone har med det att göra.

För några år sedan var jag hos en sjukgymnast då jag hade ont i nacken. Jag fick några bra tips om rörelse och stretching som var bra:

Rulla axlarna framåt och bakåt. Dra upp axlarna och släpp ner dem igen. Titta åt sidan, sedan framåt, sedan åt andra sidan. Luta huvudet mot axeln.

Det var några fler stretchingrörelser. Om du tror att det skulle kunna hjälpa med stretching kan jag försöka förklara dem också.

Smalis.

navarro
0

Nu efter nagra timmars siesta och massor av ortte, vatten och kaffe har huvudvarken släppt (ta i trä). Har fortfarande inget behov av inhalatorn utan andas bra och det kommer upp mycket nar jag hostar. Har gjort streching ocksa! Tack for alla råd, det ar ju helt fantastiskt hur vi kan hjalpas at att bli battre. Skall aven se over min saltkonsumtion. Jag ater aldrig mycket salt, men eftersom det ar sambon som lagat maten, kanske det har blivit mer an normalt. Han saltar alltid mer pa sin mat, nar det ar jag som lagar brukar han klaga, men jag tycker battre om att kanna smaken pa maten an bara salt. Ar det battre att kopa  multivitamintabletter, an kalium och magnesium var for sig? Till fakirkosten har jag atit min hemlagade surkål (ett par skedar) dagligen. Kanske bor jag lagga till lite gronsallad och tomater, men jag vill inte bryta matvanorna just nu eftersom jag tycker att det ar bade gott och mattande såsom jag ater just nu.