Tips om Cocosa pure
Idag trampade jag in på en hälsokostbutik och unnade mig en dyr glasburk med Cocosa Pure och är helnöjd med det =)
Nu är min fråga -hur skall jag använda den?
Måste jag tillaga den eller kan jag ha den i te/kaffe som jag gjort med silverpaketet?
Jag fick för mig att jag läst om detta i en tidigare tråd men kan inte hitta den igen.. Så jag är tacksam om någon som vet vill dela med sig =)
Ha den i te/kaffe och sås, den är för dyr att steka i… Använd silverpaketet till det.
Du kan använda det precis som du vill. Blir dock dyrt att fritera i. 
att göra ischoklad på riktigt mörk choklad att ha o bjuda på eller unna sig ibland.. jag har lagt in recept under mat / efterrätter o sötsaker.
Smörj in torr hud, superbra till torra händer och det räcker med en liten, liten flis för att smörja sig.
Monica
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag använder det som massageolja till barnen, har det i kaffe och te, smörjer mig, har det i håret osv…
I ansiktet är det kanon, när det är sånt här räligt väder. Smiter in fint i huden och ger spänst och lyster (inte fettglans, inte sån lyster :) Går bara åt en liten liten klimp varje gång. Ta i handen och värm tills oljan blir flytande - man behöver bara några droppar. Klappa in - gno inte. Jag sätter runt ögonen också. Har inte märkt att huden skulle sagga för det. Nu är händerna lite flottiga - då tar du och drar lite lätt över topparna på håret. Har du ändå lite kvar - ät upp det 
Om du vill lyxa lite så spär du ut din vanliga doftande badolja med lite kokosolja. Detta ifall du har en bra badolja som inte behöver tvättas/sköljas bort efteråt. Sedan klappar du dig torr bara. Urskönt. Har man ingen lämplig doftande olja så kan man bada i kokosdoftande kokosolja au naturel.
Jag tycker att kokosoljan är för fet för huden, så jag använder det endast på fötterna eftersom det är svampdödande. I ansiktet använder jag makadamiaolja eftersom den innehåller mycket omega-7 som bromsar hudens åldrande. Dessutom har makadamiaoljan ett lågt UV-skydd som skyddar mot strålningen. Man kan även äta makadamianötter/olja om man inte vill smörja in sig innehåller endast låga mängder omega-6.
Tack för alla tips!
Hade en klick i mitt frukost te och det kändes fånigt lyxigt hihi!
Spännande med macadamianötterna JAUS.. Jag har jsut fått en ny last i dessa efter att jag hittade dom rostade och saltade i en dyr liten påse på ICA!
Hur många kolisar i makadamianötter? Vansinnigt goda, slår jordnötter som jag älskar.
Makadamiaolja, är det hälsokostaffären som gäller då?
Ca 4-6g kolhydrater. Makadamiaolja finns hos ICA.
jag har den i ansiktet och på händerna + äter den givetvis då främst i min äggmjölk.
Mjaha, men så har jag ingen svamp i ansiktet heller - där ser ni vad bra det är med kokosolja 
Ett annat användningsområde förutom invärtes och utvärtes bruk, är att hälla slattarna som ändå blir när man stekt nåt, i en liten skål och ställ ut till fåglar, ekorrar, rävar, grävlingar, katter o s v. Går åt som kokosolja i solsken :)