Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3984 ggr
bustas
0

Portabella

Har kommit på en sak som alla ni andra troligtvis redan känner till.Flört  Portabellasvampen är en riktig LCHF svamp. Stekte fyra Portabella (skivade) idag och jag la i en matsked smör som bara försvann. En matsked till som försvann. Fyra matskedar smör fick jag lägga i innan svampen var "mättad". Avslutade med två deciliter vispgrädde och lite salt och peppar. Herre je vad gott det blev och vilken energibalans, wow!

Tisdag
0

Ja, svamp är så bra på det sättet, drar åt sig fett och smak.

Ikväll blir det champinjoner stekta i mycket smör och vitlök. Tungan ute

illernettan
0

Åh, va häftigt, det ska jag testa någongång.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Icegirl
0

Jag brukar köpa portabella. Skära dem i mindrebitar, fräsa dem i smör tillsammans med litet hackad vitlök. Sedan hälla över grädde och låta det hela koka ihop ganska länge. Blir en supergod svampsoppa. Avnjutes med en klick cf på eller en nya knapersteka baconbitar. Ger en helt annan smak med portabella än med champinjoner. Rekommenderas

bustas
0

Icegirl> Bra! Vad jag noterade var uppsugningsförmågan av smör i förhållande till vanlig champion. Den var häpnadsväckande.

Vidare så verkar den vara perfekt att fylla med olika godsaker och grilla 10 minuter i ugnen.

Tisdag
0

Det beror på storleken, ju mer den växt dessto torra blir den och kan suga åt sig mer vätska. Ibland finns det större exemplar av "den vanliga vita" i affären. Portabello är ju annars mest ett sätt att tjäna pengar för handlarna, en skogschampinjon som är stor, som fick ett nytt snyggt namn och ger mer klirr i kassan.