Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4886 ggr
Jessica86
0

LCHFnybørjare med normalvikt

Hej!

Jag ær en tjej på 23 år som nu ær inne på min tredje dag med lchf. Hittills har allt gått bra, men har inte ænnu lagt mærke till några førændringar (det ær væl kankse lite før tidigt før de ænnu). Jag har idrottat hela mitt liv och ær ganska væltrænad samt har en normalvikt. Då jag læser runt på nætet læser jag mest om erfarenheter från dem som har børjat med lchf då de varit øverviktiga. Det skulle dærfør vara intressant att høra erfarenheter av dem som børjade på samma nivå som jag børjar nu (vid normalvikt).

P.s Ursækta bokstæverna, men jag skriver på en norsk dator!

illernettan
0

Jag kan nog erkänna mig till de normalviktigas skara. Jag började på den här kosten i augusti och jag står stilla i vikt. Jag började på grund av min sjukdom och för att jag hade hört gott om kosten. Jag har också en tjej i min närhet som är utbildad till LCHF-coach.

Mina mål är att jag ska må så bra som möjligt och minska min värk (fibromyalgi)

Så här långt har jag blivit piggare, jag mår bättre psykist, jag sover bättre, blivit starkare i kroppen med mera.

Det var allt jag kom på Glad.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Endtyme
0

Jag har ätit LCHF sen 2008 och hela tiden varit smalt normalviktig - anledningen till att jag började var snarare min psykiska hälsa (ångestproblem, diagnosticerad med Aspergers syndrom). Och det har verkligen blivit tusen gånger bättre! Här har jag skrivit ett inlägg på min blogg där jag utvecklar lite mer.

bustas
0

Hej Jessica86. Skall bli intressant att följa Dig. Det är nog inte så många som startat ett LCHF: liv i Din ålder, normalviktig och därmed utan annat skäl än välmående. Hoppas Du informerar om Dina erfarenheter framledes.

Jessica86
0

Tack før era inlægg! Jag børjade med LCHF før att jag haft problem med dåliga matrutiner, godissug, sløhet/trøtthet samt uppsvælld och trøg mage. Jag har innan gjort halvhjærtade førsøkt att børja med kosten, men nu ska jag verkligen førsøka. Det ska bli intressant att se hur min kondition och muskler reagerar. Det kænns som om jag æntligen har hittat rætt och det ær så skønt att æntligen få svar på alla funderingar jag har haft kring kost och hælsa!

Mina mål ær att bli piggare om dagarna, få mera ut av træningen och att hitta min balans i kroppen. Blev medlem hær igår och ser denna sida som en bra plats att finna motivation ifall det blir jobbigt.

jasinska
0

Hej! Jag började med LCHF i juni 2008. Helt normalviktig, typ 58-59 kg till mina 169 cm och då 22 år gammal. Anledningen till att jag började var för att jag ville gå ner i vikt om jag ska vara ärlig. Min mage var alltid svullen (såg typ gravid ut) och jag kände mig plufsig och stor. 

Innan jag började med LCHF åt jag GI-aktigt, ingen potatis eller pasta, men ofta bröd på jobbet (jobbar på resturang). Dessutom extreeemt fettsnålt! Typ fisk med sallad. Inte ens olivolja.

Det hela slutade med att jag började hetsäta onyttigheter och spy nästan varje dag. Hittade till LCHF genom en tjejs, med ätstörningar, blogg, och tänkte att jag skulle ge det ett försök. 

Hade inga omställningsbesvär alls i början, åt och mådde bra. Sen har det gått upp och ner i perioder, ätit dåliga grejer typ godis, choklad och glass.. Men det senaste halvåret har det gått hur bra som helst. Godis och sånt ingår inte i mitt liv längre. (Förutom sånt som är LCHF-godkännt, lite då och då.) Känner bara avsmak när jag ser kolhydrats-skräp med en massa färgämnen och sk*t i.

Ligger nu stabilt på 52-53 kg och egentligen är jag väl "underviktig" om man nu ska gå efter BMI. MEN, jag tror att jag "ska" se ut såhär. Har liksom alltid haft en smal kroppsbyggnad med mycket smala handleder och anklar, smalt ansikte osv.
Äter typ 50-100 gram smör om dagen (ibland mer), 60-80 gram protein och lite grönsaker. Mår skitbra av den här kosten och kommer aldrig någonsin sluta äta såhär. Det är det bästa som har hänt mig! Ibland blir jag rädd och tänker "Shit, tänk om jag inte hade upptäckt LCHF, var hade jag varit idag?" Jag är så tacksam och glad för att jag började.

Och en annan grej: jag har inte varit förkyld eller sjuk en enda gång sen jag började med LCHF för snart två år sen! (Och då jobbar jag ändå på resturang och kommer i kontakt med typ 100 pers varje dag)

Sorry för ett långt inlägg, hoppas du hittar NÅT intressant bland alla raderna ;)