Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5500 ggr
annasanna
0

Kålrabbi..mmmummmssss!

Jag är nyfrälst och lite nyförälskad i denna lilla gudomligt goda rova eller vad det nu är. Struntsamma..gottigt är det iaf! Men rätt dyrt tyvärr.

Ibland(inte alls ofta)slår snilleblixten till! Tänk om man skulle ta och odla egna sådana under sommaren. Och hur ska jag lösa det här i min lägenhet..? Faaast, jag har ju förstås en uteplats som badar i solljus i en timme om dagen förstås..och skulle man inte kunna fylla en stooooor plastlåda med jord och odla i den..? Hmm, har iiiingen aning! Vad tror ni? Kan det funka?

Måste kanske tala om att jag har de ogrönaste fingrar som finns! Om man inte räknar med att jag är enormt duktig på att odla ogräs då förstås!Skrattande

Tack från en no-vis.

/Anna

vinteralvan
0
annasanna
0

Åh, tack Vinteralvan! Vad himla rart av dig.

Här ska sås kålrabbi! Jajamensann! :-)

Får jag en bra skörd, är du härmed inbjuden på kålrabbipartaj!

DesK
0

Kålrabbi är så jättegott! Glad Tidigare har jag odlat den utan problem, man får bara tänka på att skörda i tid annars blir den träig. Ska du köpa frö så rekommenderar jag Runåbergs fröer. De tar fram fröer som passar för vårt nordiska klimat.
På odla.nu kan du också läsa om kålrabbi

/Désirée

annasanna
0

Tack till dig också, DesK! Jag tar tacksamt emot alla tips och råd! Vilka pärlor ni är!

Ljus och värme på er i snövädret!

negar
0

Hej! Vill bara tipsa om kålrabbi gratäng, tillagas som vanlig potatisgratäng och blir mums mums!

ebet
0

Kålrabbi! Jag är beroende av det. Försökte odla i somras. Det blev bara pannkaka. Någonting har bitit ganska stora runda hål i varenda en. Då slutade de att växa.

Så jag fick gå till prisxtra och släpa hem.

evacarina
0

har aldrig smakat kålrabbi. Hur smakar det? Vad kan man laga av det? Finns det att köpa året runt?

ikna
0

Kålrabbi liknar blomkål i smaken. Jag odlar den nästan varje år och vi äter den som mos, ostgratinerad eller gräddstuvad. Tacksam att odla!

Tilda-T
0

Kålrabbi är en delikatess som jag helst äter rå !!

Tror att om man har hyfsat stora lådor med extra gödning kan man kanske fixa två skördar om året på en balkong men annars finns dom på ställen som Willys och så vidare för inte allt för stora pengar!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!