Jordnötter med 6% kolisar?
Hejsan!
Hittade jordnötter med mycket låg kolhydrathalt. Men hur kan det skilja från övriga sorters jordnötter. Kan man verkligen lita på innehållsförteckningen?

Man kan lita på att det som står på baksidan är de värden de nötter som testades gav, men det är så mycket som spelar in, så vart de plockas och när de plockas och många andra faktorer gör att man inte riktigt kan vara säker på något, man gör bäst i att välja nötter som i nästan alla tester ger låga kolhydratvärden, t ex mandel, macadamia- eller paranötter.
Eller bara äta lite jordnötter…
Det är svårt, iallafall för mig, att bara äta lite jordnötter!

Jornöten är en baljväxt med ganska mycket dåliga fetter, mycket fytoöstrogen och antinutrienter. Ingen höjdarmat.

1# var hittade du dom och vilket märke ?

Coop. Änglamark Ekologiska. Har inte smakat dom än, får bli till lite senare. Men 6% tycker jag låter riktigt bra :-)
Tackar alla.
Jag hade inga problem med vanliga jordnötter under min stora viktminskningsperiod för ca 5 år sedan och stenhård Atkins modell. Nu tycker jag brallorna börjar strama lite så jag tänkte testa en period med LHC och se om kroppen svarar lika bra som sist.

Tack, då ska jag spana in det nästa gång jag är där. 
För mig får det bli makadamia, finns de bland baksakerna eller naturgodis, chipsen eller var? Jag älskar nötter i alla former fast särskilt de kolhydratrika 
På coop (kanske andra affärer också) finns torrostade och saltade macademianötter av märket Nutisal som är riktigt goda. Innehåller bara nötter och salt. Det är ganska stora påsar i svart och guld och de brukar finnas vid chipsen.