Svettningar???
Hej.
Har ju hållit på med LCHF till och från sedan 2 år tillbaka.
Nu har jag väl äntligen kommit på rätt köl igen sedan ca 2 månader har jag varit "bara" LCHF:are.
Mår ganska bra för det mesta. Just nu är jag inne i någon orkeslöshet och ett nytt fenomen har anlänt.
SVETTNINGAR!
Hemskt och jobbigt.
Känner någon igen sig i detta?
Tacksam för svar/ Mvh Liny

Ja jag svettades så fort jag rörde mig i våras och det var inte varmt ute. Jag hade precis kört igång med UFO. Orkeslösheten kom också som ett brev på posten och varade ett bra tag.
Lycka till förresten!
Jodå, det känner jag igen. Efter ungefär ett halvår med LCHF fick jag då och då svettningar. Jag tyckte det var rätt komiskt, för det kändes som att vara tillbaka i övergångsåldern igen. Som jag trodde var över. Även orkeslösheten känner jag igen. Som tur var försvann bägge problemen efter ett tag.
Helene G
Tack snälla.
Jag tyckte också det var konstigt om jag skulle få "såna" besvär igen.
Trodde också denperioden var över.
Då är jag nog på rätt spår då i allafall.
Tack ska ni ha, då "härdar" jag ut.

Jag svettas när jag ätit för mycket (energimässigt). Det verkar vara kroppens sätt att göra av med överskottsenergi.
Det är ju så att Kolhydrater är vätskebindande. så när man startar med LCHF så svettas många mycket.. gör sig av me överflödig vätska…
Jag har svettats som en gris när jag själv också gjorde en omstart och är nu på rätt "köl" som du säger..
Tack alla.
Skönt att det är som det ska.
Som Pallo skrev gör man av med vätska.
Det märks även genom att man springer på toan stup i kvarten och kissar.