Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 3571 ggr
Ida78
0

Någon mer som inte går ner?

Min vikt står helt still Gråter. Jag känner mig otroligt fluffig. Vet inte vad jag gör för fel. Idag 109g proteiner, 152g fett och 7g kolhydrater. Längd 162cm, vikt 69kg. Även måtten är still.

Äter jag för mycket?

Ser så ut på valkarna!

/Ida

almeotto
0

Hej jag är också en av dom som ej går ner… å går ja ner så vips så har jag sen gått upp igen.??.. hmm :p

Jag har ju myycket mer vikt att bära på än dig, :) Men det spelar ju knappt någon roll…

har du precis börjat?

vad och hur äter du?

Margareta
0

Vi brukar räkna 1g per kg kroppsvikt utan övervikt.

Det är bara en tumregel - inget exakt mått alls men en hint om att du kanske äter för mycket om du inte tränar eller på annat sätt tror du behöver äta mer.

Numer pensionär i Nynäshamn

Lottalis
0

Jag hör också till de som inte går ner i vikt. Äter bla kortison som samlar vätska. Bekanta säger de syns i ansiktet.Obestämd

Mår annars så bra av den här maten att viktminskningen kommer säkert lite senare.Flört

Hållit mig till lchf sen april -09. Gick genast ner 3,5 men de är nog upp igen. Måste ner halva min vikt…så de gäller att töja på tålamodet.

Håller under 5 kolhydrater /dag, ibland mer men under 20.

Skaldeman
0

Jag skulle halvera proteinintaget. Det är inte stor mening att pressa ner kolhydraterna så lågt och samtidigt äta överskottsprotein som ger insulinfrisättning.

/SSS

sepersl
0

Jag har ätit lchf i ett år nu. Du äter ungefär som jag har gjort hela tiden. Jag är 175, väger 84, tränar 3ggr/vecka och går heller inte ner. Anledning? Jag äter mer än vad kroppen behöver för att tappa vikt.

Ida78
0

Om jag minskar proteinet till 60g/dag hur mycket fett ska jag då äta?

/Ida

Wtn3
0

Så att du blir mätt. Inte mer, men absolut inte mindre heller.

Margareta
0

Precis som Wtn3 säger - så att du håller dig mätt. Man får pröva sig fram - det är helt individuellt.

Numer pensionär i Nynäshamn