Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 16176 ggr
maylin85
0

Vanligt vaniljpulver!

Vart kan man köpa vanligt vaniljpulver? alltså inte vaniljsocker, utan ett pulver utan socker i och lite kolisar. har läst om detta men vet inte vart det går at köpa. har iaf inte hittat det i vanliga affärer.

savonit
1

Hälsokostbutiker

missaz
0

Jag har köpt mitt på Coop, men vet att det finns även på ett par ICA här i Östersund, så det borde vara samma sak på större affärer i andra städer.

KB1960
0

Jag köpte det på ICA det är en liten burk som heter Bourbon Vanilla powder (10 g) kostade 39:- Fanns i hyllan där det vanliga vaniljsockret står. Luktar underbart och man använder bara pyttelite varje gång.

maylin85
1

jag hittade det inte på ica maxi idag, men kanske kollade i fel hylla ;).

vad brukar ni använda vaniljpulvret till? har ni några goda recept=)?

KB1960
0

Jag vispar lite grädde och har i pyttelite vaniljpulver, blandar sedan i lite hallon eller favoriten….granatäpple

MegN
0

Jag har köpt små burkar med "äkta vanilj" på ICA, men jag tycker inte de ger särskilt mycket smak. Kanske om man tillagar det, men jag ville bara ha lite i gräddyoghurt för att efterlikna en efterrätt…

magma
0

Använder det till pannacotta och hemgjord glass, bådadera dock evigheter sedan jag gjorde. Då är det vanligare att jag har det i äggmjölken.

nobban7
0

Tittade både på Coop och Ica idag. Slut på båda ställena. Milkos halvlitersgrädde är slut, de får inte fram förpackningarna. Vilket gjorde att all grädde var slut i mina båda butiker i helgen. Och förut var det smöret som inte räckte pga hög efterfrågan. Det är ju en nackdel med att lchf sprider sig - jag kan inte köpa det jag vill ha SkrikandesSkrattande

marieliden
0

Här har vi vaniljpulver på Hemköp och Ica. Det är en liten fyrkantig brun paket, med en glasburk i, så du vet vad du letar efter.

Smör och grädde är ofta slut här också nuför tiden. Folk lär sej .

JAUS
0

Köp vaniljstång istället, mer prisvärt.