Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 5320 ggr
savonit
0

Mera pizza åt folket

Fy satan vad pizza är gott.

Den mad mycket klhydrater, har gjort på ägg med och det funkar bra kallt men blir inte som krispig pizza tyvärr men man kanske får vänja sig?

savonit
0

Nej inte alls bra!

1 ägg

2 msk olja

1 skvätt grädde

1½ msk fiberhusk

Smakar bra dagen efter men smakar typ omelett segt dagen man äter den, inte alls kriskpig god pizza!

savonit
0

Sorry för tråkig bump men jag kommer inte ge mig förräns jag kan göra en pizza som är krispig och smakar pizza.

[Columba]
0

Blomkålspizzan är den bästa jag prövat hittills. Kanterna blev åtminstone krispiga och botten smakade inte blomkål. Finns i recepten bröd och brödbaserade rätter.

[Beavis]
0

Jag har ätit lchf pizza där botten var gjord på cashewnötter har jag för mig som man kör i mixern och gör deg på med ägg o salt o sånt den jag åt var tyvärr lite för mycket nötbitar i jag tror det blivit bättre om man kört den längre i mixern tills nötterna blivt till mjöl. men kan rekomenderas annars.

[Beavis]
0

Däremot har jag ätit bröd som ar på det där äggreceptet men som sagt det smakade mest omelett. kanske ska man ha mer husk i det??

Maerion
0

Jag kör med Pams LCHF-pizza och tycker den är suverän. Med massor av fyllning och bea ovanpå är den nästan godare än vanlig mjölpizza.

savonit
0

Skall testa Pams lchf pizza

Blomkols pizza

Och någon bland veresion med fläsksvålar och riven ost. Då jag tror det skulla kunna ge ett bra resultat.

Ev någon med mandelmjöl med.

Hoppas på att kunna hitta den optimala riktiga pizzan.

savonit
0

Savonits, Trypicosa

4 ägg
4 msk olja
2 skvätt grädde
2-3 dl nötmjöl
2-3 dl riven ost
3 msk fiberhusk

Kommer grädda tills den ser vettig ut, och sedan smeta på pizza såsen, riven ost, sedan skinka championer och sedan mosarella skivor och en massa organo.

Vet inte känns redan som ett misslyckande man vi får väll se om typ 30 min.

savonit
0

Nej inte misslckat alls, riktigt nära riktig pizza, mera brödig, kommer använda mi av detta recept med lite förändringar, tex krossade fläsksvålar.

Miyu
0

Du  kan gora minipizzor/varma mackor av low carb brod (3,7 g per skiva). Supergott.

savonit
0

vad är det för bröd?

Miyu
0

Det ar Carbzones ljusa brød "Nystart". De har andra också som har mer och mindre kolisar i sig men tycker bast om detta.

Finns i vissa Icabutiken (se hemsidan) och på www.carbzone.se

Wtn3
0

Vanligt lowcarb-bröd från Carbzone kanske det syftas på, kan köpas på nätet eller hittas i välsorterade butiker.

Thyra4
0

Jag blev så sugen på pizza idag och gjorde en botten av

1 ägg, lite salt, 1 msk olja, 2,5 msk vatten, 2 msk pofiber, 1 msk Fiberhusk, vitlökspulver och basilika. Fick svälla en stund och sedan hällde jag ut det på plåten och fördelade den så den blev ganska tunn. Gräddade ca 10 min i 180 gr.

Sen la jag på tomatpure, 1 scharlottenlök (finhackad), kantareller (finhackade), 1 pkt bacon ( i små bitar) och mycket riven västerbottenost. In i ugnen igen och satte på grillen, så värmen kom uppifrån. Höll koll hela tiden, så att baconet blev ordentligt stekt. Sen på med Oregano.

Supergott, tyckte även maken, som var lite skeptisk från början.

savonit
0

Nej jag vill hylla denna pizza som den hitils bästa LCHF Pizzan jag kommit i kontakt med.

Har idag gjort den igen är väll klar om 40 min ca, och idag har jag tagit mått.

Savonit´s Pizza Trypicosa

Pizza Botten

4 ägg

3 dl hasselnöts mjölde

3 dl god riven ost

3 msk fett

3 msk fiber husk

2 msk gräddeSätt ugnen på 225 grader

Vispa samman allt och smeta ut på bakplåts papper till en sammanhängan tun rund pizzabotten.

Grädda i mitten av ugnen i 15min.

Pizza Sås (Räcker till 3 Pizzor)

1 lök

2 vitlöksklyftor

1 msk olja

1 burk krossade tomater (400g)

3 msk tomatpuré

1 tsk organo

½ tsk salt

1 krm svartpeppar

Fräs löken i olja, Kör ner resten och låt såsen koka ihop i ca 10 min

Garnering, + gräddning

Ta ut pizzabotten ur och smeta på pizza såsen.

Strö ett lager ost över såsen, lägg sedan på din favorit topping.

Men min Trypicosa strör man strimlad skinka och skivade championer sedan strör man organo och ost och/eller några skivor mossarella.

Så in med pizzan i ugnen och grädda i ca 15 min.

Good Luck Have Fun men detta är så här jag vill att min pizza skall smaka. Bästa jag kommit över ännu och detta är tredje pizzan denna vecka, och jag är kräsen.

[Beavis]
0

Jag har inte siffrorna i huvudet, men är det inte för mycket kolhydrater i krossade tomater? Tomater är ju en frukt osv jag åt visserligen tomater när jag åt LCHF men har för mig att de är på gränsen? Inte för att byta ämne men ändå….

savonit
0

Nej då tomater är helt ok och jag har altid klassat den som ovanjordsgrönsaker nu är det ju en frukt men den innehåller:

Per 100Gram
Energi kcal: 23,00 Energi kJ: 94,00
Proteiner: 0,90 Fiber: 1,40
Kolhydrater: 3,70 Vatten: 93,40

Så tomaten är inget problem i pizzan dock får man väll akta sig för paseradeoch krossade tomader då dessa troligen är pepprade med socker.

Löken ligger ju i riskgränsen dock på 6 kolhydrater per 100 g.

Så pizza är helt ok.

[Beavis]
0

Tack för infon Skrattande jag har sällan lök på pizza itom vitlök då men det funkar på vissa pizzor speciellt dem med bea på.

Wtn3
0

Eldorado krossade tomater är bara 2.5 gram kolhydrater, och inga tillsatser heller.

savonit
0

#19 tack det var lite.

Eldorados inehåller 4,5, och handlas bara för att vi oftast handlar på ica får kila i konsum och se om dom har eldorados, fast det kanske bara är willys som har eldorados.

savonit
0

#19 tack det var lite.

Eldorados inehåller 4,5, och handlas bara för att vi oftast handlar på ica får kila i konsum och se om dom har eldorados, fast det kanske bara är willys som har eldorados.

[Beavis]
0

vi har inget Willys här tyvärr så inget Eldorado, men ska kolla vår butik.

savonit
0

Axfood är willys leverantör.

Axfood levererar även till tempo, kanske ni har det?

[Beavis]
0

nej jag bor i en överklassförort. här har vi bara ICA och det som en gång var  VI/Willys. Ska kanske kolla på VI butiken för de kanske har Eldorado? Tempo finns ju bara i Gamla stan tror jag? Men ska som sagt gå ner o kolla i gamla Vi efter det. brukar inte handla där för de är ännu dyrare än Ica.