Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4467 ggr
[stblues35]
0

En liten undran....

Jag och sambon kör det här och jag har i stort sett helt tappat aptiten sen jag började och jag är inte hungrig för 5 öre och funderar på om det ska vara så?

Vi har väl hållit på i kanske 3 veckor nu.

Zepp
0

Du har nog inte tappat aptiten.. antagligen så känner du inte igen de nya hungersignalerna bara!?

När du nu har en låg och stabil blodsockernivå så känner du inte längre av fallande blodsocker.. vilket kanske förut varit ett viktigt tecken??

Man bör iallafall få i sig en viss mängd näring varje dag.. det kan ju tänkas att du får en hel del energi från dina depåer.. men dessa kan inte ge dig de vitaminer och mineraler o lite annat vi bör få i oss!!

Man kan alltid kika på hur mycket man får i sig per dag och om det är för lite kan man pröva att öka lite på grönsakerna för att få lite svängningar i glukoshalt och insulinnivåer.. så man känner lite hunger.. om inte anant så får man lära känna sin kropp på ett nytt sätt.. och vad den signalerar!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

savonit
0

Nu vet jag inte hur o hungrig du är, men tanken är ju att man skall bli mycket mättare och mindre sugen.

Men för att ge dig en bild av hur det ser ut för mig, jag är inte hungrig när jag vaknar, men äter 2 ägg till frukost med 2 klickar ca msk majonäs. På detta står jag mig ifrån kl 7-8 till sent på eftermiddagen ca kl 15-16 då börjar jag känna hur magen gurglar lite och vill gärna äta något, då slänger vi på lite köttfärs och gör en fet sås sedan är man mätt tills morgonen där på.

Man blir oftast inte så fasligt hungrigare än så, men allt är relativt.

Det behöver inte vara något konstigt.

Men för att få känna lite hunger kan du ju strunta i att äta frukost någon dag, och äta först när magen säger till. Då får du ju se om du faktiskt blir hungrig. Det finns inget som säger att man måste tillföra energi på morgonen innan man går och jobbar om man inte är hungrig.

mikaelj
0

Så länge man äter en gång om dagen är det okej.

savonit
0

#3 hur tänker du nu?

Sålänge man får i sig tillräckligt med energi och näringsämnen, och inte svälter är det ok?

[kvasthilda1972]
0

Stblues dricker kaffe med gräddmjölk på morgonen och sörplar kaffe under förmiddagen, men han känner ingen aptit vid 17 tiden då jag gjort middag…

savonit
0

Hur storvuxen är Stblues, jag menar hur mycket reserver finns det att gå på?

mikaelj
0

#4 Ja.

[kvasthilda1972]
0

#6 han är 1.72 cm och väger nu 105 kg men han har haft feber och ont i axeln och varit yr i ca 1 vecka så jag funderar på om det kan bero på detta..

savonit
0

Kan nog ha med det att göra kan ju även vara så att fettförbränningen fungerar riktigt bra för honnom så att kroppen ferbrukar mycket recerver, men han måste äta och få i sig vitaminer i alla fall. Och är han sjuk så är det viktigt, tänk på vatten med.

[kvasthilda1972]
0

jajamensan!

Tack för era svar!

yngwie
0

Ibland tappar jag aptiten helt. Inte hungern, om ni förstår distinktionen. En gång gick det 3-4 dygn utan att jag kunde få i mig något, trots att jag var jättehungrig. Till slut bestämde jag mig för att ge min kropp en kolhydratchock för att kicka igång suget igen. Någon annan som har det problemet? Jag har delvis löst det nu genom att bara äta en gång per dag, men ibland tar det emot.

Zepp
0

Om det nu inte är en vanlig förkylning/influensa så är det nog värsta omställningbesvären kan jag tänka.. ge han lite mer krispiga grönsaker eller någon frukt.. jamenar så ni får reda på orsaken!!

Ivilket fall som helst så är det nog över om en vecka!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.