Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 6420 ggr
Ewilita
0

Tips på "Bra att ha hemma LCHF grejer"

Hej! Nu ska jag Äntligen ta tag i LCHF igen. Jag har haft en idiotisk paus. Inte så att jag tänkt att "nu ska jag ha paus", de har bara blive så.

Och nu är de stopp i huvudet på mig.
Snälla hjälp mig att komma på "bra att alltid ha hemma" grejer! Det står hela still!

Tack tack !!!

Wildrat
0

Majonäs

Makrillfilé på burk

Tonfisk på burk

köttfärs

ägg

smör

ev kokosfett

Tilda-T
0

ost, ölkorv eller an dra bra korvar, grädde

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[annalinnea]
0

Saker som alltid finns hemma hos mig är ägg, smör, kaffe såklart, makrill i tomatsås och en rejäl hårdost. Kokosflingor, ica's ekologiska innehåller minst kolhydrater! man kan göra massor med roligt på kokos och grädde och ägg.

Sen så är det ju alltid bra att ha grädde, majonnäs och creme fraiche. Köttfärs och kycklingfiléer hittar vi i frysen, kanske bacon.

Ibland köper jag feta- eller halloumiost och skaldjur. Det brukar inte bli så mycket grönsaker men jag brukar ha en gurka och en grön paprika hemma mest för att fräscha upp lite. Spenat är najs att stuva i philadelphiaost:)

Avokado om man hittar fina i affären!

Sötsaker, som bär och choklad köper jag bara när det ska användas vid något speciellt tillfälle…borde väl kanske öva på att ha det hemma utan äta upp det direkt.. fast det är lite onödigt risktagande.

Men ett tips är att prova massa roliga kryddor, då kan man variera kött- och fågelrätter enkelt. Kebabkrydda, sambal oelek, curry, etc :)

Hannah-
1

fisk som lax eller annan bra fisk. hel kyckling om det är billigt. fetaost, fryst spenat, broccoli, blomkål

Ewilita
0

Nu är jag riktigt peppad att ta tag i detta igen :D
Jag hade en hel del av allt de där hemma så de är ju en bra start!
En fråga om makrillen, jag har ett svagt minne om att jag läst de någonstans, att man helst ska skippa tomatsåsen?
Stämmer det? Jag gissar att den innehåller en del dåliga grejer!

Tack för alla tips!