Hur många mål per dag?
Har precis börjat med LCHF. Har inte läst några böcker utan läst endel över forum och annat på internet.
Men det jag är nyfiken på är hur många mål per dag man ska äta?
Själv gillar jag att äta med tre timmars mellanrum. Och sen inte äta så stora mål, blir väldigt lätt mätt med andra ord. Men sen vet jag ju inte om det är optimalt.
Det optimala är att göra som du känner är rätt för dig. Vill du äta lite och ofta så gör det, når du de resultat du vill uppnå så är det helt rätt metod. Funkar det inte får du omvärdera…

Det absolut optimala är att äta när du är hungrig.. och sluta när du är lagom ohungrig!
Det där med hur ofta är nog väldigt individuellt och för all del socialt.. man får ju lov att äta när maten står på bordet!!
Sen.. så diskuteras det ibland om det är så himla optimalt att låta kroppen vara i ett postprandialt tillstånd hela dagen.. frågan är om den då hinner ta något från depåerna??
Pröva dig fram.. vem vet.. du kanske blir en sån som bara äter två gånger!!??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det handlar inte om mål utan det handlar om att när man är hungrig börjar man till laga maten. Sedan om du äter 7 mål per dag eller 2 spelar ingen större roll, det är kroppens jobb att tala om för dig när du skall äta.
För tillfället äter jag ca 2 mål. Arbetslös.
Hade jag jobbat hade det blivit 3 eller 4 kanske.