Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1707 ggr
dannil
0

Hudproblem

Undrar om någon har märkt att dom fått sämre hud sedan dom börjat med LCHF.

Själv har jag ätit denna kosten sedan den 1/1 och märker att jag som aldrig haft finnar eller så, fått mkt blemmor och innebrännor samt finnar. Det är inte många men dock.

Är det någon som känner igen sig eller har en synpunkt, skriv!!!

Margareta
0

Yes det känner jag igen…

När kroppen börjar reningsprocessen kommer de som svampar ur marken och poppar upp än här och än där…

…sen när allt är över… får jag babyhud len och mjuk som aldrig förr…. jag som varit torr och fnasig och beroende av Q10-kräm för att överleva har ingenting kvar av det…

MEN

När jag fuskar med maten (…även solen har fläckar…Generad) händer det att familjen påpekar det JUST för att de där plitorna snabbt återvänder… mamma VAD ÄTER DU NUFÖRTIDEN?

Numer pensionär i Nynäshamn

dannil
0

Margareta: Du är snabb som en vessla. Tack för snabbt svar.

Misstänkte dock att det berodde på att kroppen rensade ut en massa slaggprodukter och att detta var ett resultat av det. Då är det väl bara att ha is i magen. När detta slutar kan jag ju se mig själv som utrensad från skit. Det är då den omtalade babyhyn kommer eller hur? Flört

Pasi
0

Det händer lite med hormonerna i början på kosten och hormonförändringar ställer till med lite finnar och sånt.
Annars verkar det som om jag får det av glutamat E621-625!

Margareta
0

Jag får det definitivt av glutamat, men det finns annat också eftersom jag inte äter det längre och ändå poppar några upp ibland när jag "fuskat" med något olämpligt.

Numer pensionär i Nynäshamn