nyttigast & onyttigast att äta?
Ja, frågan står där. Vad är det absolut nyttigaste man kan äta och det absolut onyttigaste? :D
Det finns nog många nyttiga saker att stoppa i sig, onyttigast för mig är socker !!!!

Socker.Vitt mjöl.

nyttigast: bär/grönsaker/ägg/svensk solmogen frukt….

Onyttigast är nog kärnavfall och dioxin!
Skämt åsido. En riktigt nyttig måltid är en rätt där varje tugga tillför kroppen näringsämnen och inget utrymme slösas på tomma kalorier.
Mitt förslag är Stuvad lever med broccoliomelett..
Givetvis gjord på Omega-3ägg

Nyttigast - Hjärna (valfri, eftersom valar är frislysta
), sälspäck och kycklinglever.
Onyttigast: hmmm, saker med starka gifter….typ lömsk flugsvamp och stormhatt. Margarin bestående av delvis härdat fett är väl inte heller så lyckat.
Du kanske får specifiera dig lite mer…. nyttigt/onyttigt ur vilken synvinkel? Rent allmänt eller lchf eller vadå?

jag tror väl att du menar vad som är värst för "oss?. För mej personligen är det det vita brödet, det ger mej magknip, och det bäst..det är nog en bit brie! Det gör mej mätt och nöjd länge…

Jag tror ÄGG är nyttigast…det är ju ägget som ger liv till en ny varelse
Sämst…allt som framställs kemiskt!…kan jag inte tänka mig är så nyttigt…men tyvär så stoppar jag i mig en del av det ändå…typ sötningsmedel ibland.

hmm ha kycklinglever? Låter läskigt.
Menar mer vanliga maträtter som man möjligtvis äter (och inte stuvad lever med broccoliomelätt) :P

På Lars-Erik Litsfeldts sajt om boken Fettskrämd hittar du Annika Dahlqvists kostråd som pdf-fil att ladda hem till din dator. Där står det ganska klart vad som anses nyttigt/onyttigt, om man vill äta LCHF-kost.
Utifrån de kostråden kan du säkert komma fram till vad du kan äta, utifrån din personliga smak, och vad du bör undvika. 
"still lost in space and time"