Trrkek - kost och motion
Jag tror jag vill dela med mig lite av hur mitt liv ser ut, gällande både kost och motion… träningen är ett av mina absolut största intressen, och jag lägger rejält med tid på gymet.
Anledningen till att jag äter LCHF är för att bemästra en gammal härlig bulimi, samt att jag skulle vilja gå ner de där sista jobbiga kilona (ca 5, efter att hittills ha gått ner ca 30kg på andra dietvarianter och motion). Grundförutsättningar är 25 år, 176 cm och ca 67kg i dagsläget.
Jag är tacksam för alla sorters kommentarer, tips och tricks!

25/1 2010
Mat
Frukost 07.00: Omelett (2 ägg, ca 25 g kh-fri mozarella) stekt i kokosfett, 2 köttfärsbiffar á 40g med ca 20 g bregott på. Grönt te.
Lunch 12.15: Vidrigt äckliga "laxbollar i ostsås" från Abba, ungefär en halv burk och med lite kokosfett tillsatt. En liten avocado. Vatten.
Mellanmål 17.00: 10 sötmandlar, 2 skivor medwurst med bregott. Kaffe.
Middag 21.00 (efter träning): 75 g räkor stekta i kokosfett, vitlök och chili, ett stekt ägg och en sked majonnäs. Några ringar gul paprika. Fun light (mår lite illa av vatten på kvällarna).
Totalt: Fett: 140g Protein: 76g Kolhydrater: 19g Kcal: 1645
Träning
Styrka: 30 min ben, 3x10 reps/övning:
Framsida lår
Baksida lår
Benböj i Smithmaskin
Utfall i Smithmaskin
Höftabduktorer, sittande
Höftabduktorer, liggande
Höftadduktorer
Vader, stående
Förbränning/kondition: 40 min motionscykel, snitthastighet 26,6 km/h (seg i benen efter styrkepasset…)
Maten ser ok ut, skippa dock Fun light om du kan.
Angående träning så är det meningslöst och t.o.m. skadligt att hålla på mer än en timme om dagen. Prova att köra styrka och kondition på olika dagar 30-40 min helst och 60 min max.

Oj, vilken målmedveten tjen vi har här [var min första tanke] 
Du har ju gjort en remarkabel viktresa redan med egna metoder.
Vad som gäller för dig nu är ju att landa mjukt och hitta en kost och träningsrutin som känns naturlig och som du kan fortsätta med utan ansträngning hur länge som helst.
Du är inte överviktig på minsta sätt idag så jag tycker du ska skippa tanken på dom sista 5 kilona och satsa på balans och inte minst kontroll över dina tidigare matproblem.
LCHF är ett bra val för att få en frisk stark kropp i balans men inte för att få en väldigt tunn kropp
Maten ser överlag bra ut tycker jag.
Ät gärna så lite bearbetad mat som möjligt.
Välj hellre en kött/fiskbit än en charkprodukt
När du har en mager köttbit lägger du till lite sås eller kanske ett kryddsmör precis som du redan verkar göra.
Har du en fetare bit klarar den sig på egna meriter.
Äter du hellre bregott än smör?
Fun light är en styggelse som innehåller aspartam.
I bästa fall underhåller den bara ditt sötsug men det finns även risk för värre komplikationer med den kemikalien.
Jag tror du kan hålla dig viktstabil med lchf och skulle det vara så att du ökar något är det säkert i muskelmassa inte minst med tanke på hur mycket du redan gått ner och att du troligen även bantat bort en del muskelmassa under resans gång.