Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 6548 ggr
solros_666
0

Tips om färdig och god bea sås...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade på Netto en mycket god färdig bea-sås med nästan bara riktiga ingredienser ;)

endast 0,9 g kolhydrater ;)

65g fett….

Innehållsförteckningen ser ut så här:

Veg.Olja, vatten, vinäger, äggula, dragon, salt, vitpeppar, kryddor, smörarom, färgämne (betakaroten), Konserveringmedel E202 o övr tillsatser E415.

Evanorm
0

Enda problemet kan vara oljan. I minst värsta fall är det rapsolja - i värsta fall matolja av mycket dålig kvalitét.

solros_666
0

Ja kanske det…. men jag tycker ändå den är god….

Wtn3
0

Jag brukar använda Lallerstedt's bea när jag inte gör egen, inte så mycket tillsatser där heller, olja (raps) istället för smör förvisso men jag äter den inte så ofta. 0.5g kolhydrater och 85.7g fett/100g.

solros_666
0

Var kan man köpa den??

Wtn3
0

Alla välsorterade ICA-butiker, många Hemköp-butiker, har även sett den på enstaka Coop Forum eller Citygross.

Cowboy
0

Jag har aldrig hittat en färdiggjord beasås som är gjord på smör. Förstår inte heller hur en stjärnkock kan sätta sitt namn på en sås som är gjord på olja. Vad serverar han på sin krog?

Är det fullt av fusk där också?

[vaargen]
0

Jag gillar Delikatessfabrikens Beanaisesås, har hittat den på netto och Ica Maxi

Ingredienser
Rapsolja, ägg, vatten, ättika, salt, dragon, kryddor, smörarom, rapslecitin, surhetsreglerande medel E472c, E330, betacaroten E160a, konserveringsmedel E211, E202, senap, maltodextrin.

Näringsvärde per 100 g
Energi 654 kcal
Protein 2 g
Kolhydrat 0,5g
Fett 72,9g

Rapsoljan är ej kemiskt utvunnen.
Fri från GMO och transfetter.
Naturligt fri från laktos och gluten.

nilu
0

Köper själv inget som innehåller diacetyl, dvs smörarom. Det har visat sig orsaka lungsjukdom. Sjukdomen kallas i USA för popcornslunga eftersom arbetarna på fabrikerna som tillverkar popcorn med smörarom är överrepresenterade i statistiken över sjukdomen.

Jag läste också nyligen om en person i USA som åt popcorn varje dag, flera påsar dagligen. Hans största njutning bestod i att öppna den varma påsen och andas in ångorna. Han fick också den där lungsjukdomen. Har väl förmodligen stämt företaget, men det vet jag inte med säkerhet.

Visserligen andas man ju inte in ångor från beasås, men jag avstår och gör hellre egen beasås.

Hannah-
0

hemmagjord bea är godast.

mattiazz
0

Rydbergs chili beasås, den äter jag med sked direkt ur påse.

negar
0

Jag tycker att Lohmanders är godast, den är så krämig och alldeles lagom i kryddningen, den finns i 3 varianter; orginal, hot och vitlök.