Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1396 ggr
Beth
0

Kursändring

Över 25 år med vegetariskt. Sedan tre dagar tvärstopp för bröd-allt spannmål, bönor, mejeriprodukter, frön, socker, salt, potatis, margariner. Vandrar i butikerna och tittar på fisk, kött och skaldjur. En ny värld. Är helt kass på matlagning. Måste lägga om totalt därför att jag inte mår bra, något är fel. Har skaffat mej mycket info på nätet och via böcker men åsikterna går isär en hel del. Jag har mycket att lära. Grönsaker, rotfrukter, frukt, valnötter, ägg, fisk, kött, skaldjur. Hittade Cocosa. Har ätit fisk nu men inte kunnat hitta något bra kött. Helst vilt. Ingen i min närhet vet detta. Behöver uppmuntran tror jag. Har inte kunnat släppa kaffet, en mugg på morgonen med tidningen känns oumbärligt. Jag fortsätter studera hur alla ni andra löser era matvanor.

Margareta
0

Oj Beth! Vilken tuffing Du är och VÄLKOMMEN hit!

Det finns många här som precis som Du helt ändrat kurs så Du kan få mycket hjälp, en del bara litegrann…

Ett litet tips vill jag ändå ge….
ÄNDRA inte allt på en gång… Du kan få enorma bakslag.
Ta lite i taget, Du har tid på Dig!!!

Ren/älgskav tillsammans med lite lök/svamp stek tillsammans som "pytt-i-panna" och sen vispgrädde över. Det blir gott…

Numer pensionär i Nynäshamn

Beth
0

Tack för det! Nog klokt att inte ändra allt på en gång. Men nu kör jag på. Kan ju vänta lite med kött - det är ett större steg.

magma
0

Välkommen hit! Och som vanligt instämmer jag med Margaretas klokord Glad

Lycka till!

Beth
0

Tack! Det kan behövas!

Mervi
0

Välkommen Beth. Jag har ändrat kosten från vegetariskt till animaliskt, men jag började försiktigt med fisk och sedan lite kyckling och till slut kött. Det gick bättre än jag hade kunnat tro.

Och alla mina magproblem försvann.

Önskar dig lycka till!

DaMum
0

Välkommen i gänget Beth!

vegetarian
0

Hej! Ja, det var verkligen en tvärvändning! Skulle själv aldrig tänka mig att äta kött igen efter 7-8 år som vegetarian, och denna kost fungerar väldigt bra ändå, jag har gått ner ganska mycket bara på att utesluta alla raffinerade kolhydrater (mjöl,socker,pasta,ris osv), men skulle istället vilja sluta att äta mejeriprodukter som jag egentligen inte  bör äta, det känns helt enkelt inte speciellt hälsosamt, och är det nog inte heller på många vis. Margarin har jag i princip aldrig ätit, utan hållt mig till kallprassad oliv och rapsolja, smör har jag dock börjat med för några år sedan, och det är verkligen gott.