Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 4569 ggr
Mozzarellan
0

Vad hände med mina fötter ???

Hej

Vart ute o rest en del, försökt hålla mig till LCHF .Inte alltid så lätt…

Efter en vecka i Dubai svullnade mina anklar och fötter upp så jag blev riktigt rädd.

Svullnaden gick ej ner under natten.Såg ut som en rak trädstam ungefär.Och ont runt anklarna.

Fick avsvällande kräm och knaprade inflammationshämmade en vecka.Det blev lite bättre

Flyget hem var jag rädd för att de skulle exploderra…Hade dock stödstrumpor på som tog 15 min att ta på men funkade under flygningen.

Min man sa diekt att jagfått detta då jag äter LCHF och att det var gikt !!! Gikt sätter väl sig i stortån och uppkommer under natten?

Själv misstänker jag för mycket promenader i dåliga flipflop "skor".

Är tillbaka hemma igen och återupptagit min "diet", gick upp 1.5 kg pga provsmakande av lite av varje.( vågar inte skriva vad) hihihi

Vilka dadlar och jag gillar egentligen inte dadlar!!

Julen ser jag inte som nåt större matproblem då jag kommer o äta skinka, köttbulls och lax.

Aniara4
0

När mina fötter svullnar brukar det bero på:

A) Kolhydratintag

B) Värme

C) PMS

D)  Saltintag

E) För mycket promenerande och hållande av fötterna neråt.

Kan något av det stämma på dig?

[Saiva]
0

Mina ben svullnade så en gång när jag gjorde ett avsteg och åt en pizza. Benen och fötterna blev som trädstammar och det gjorde jätteont! Det försvann på någon/några dagar och det har aldrig hänt igen. Vet inte vad det var i den pizzan…

Du tror inte du kan ha reagerat på något du ätit?

ttss
0

OT, men är tvungen att fråga. Hur var det i dubai? Hur var vädret? Och hur är priserna på mat, shopping m.m.?

Mozzarellan
0

Hej igen.

Misstänker att det var en blandnng av vad ni föreslår med svullnaden i mina fötter då det blev lite av varje i matväg…Samt en massa promenader och att min kropp inte är fjäderlätt, har 10 -12 kg för mkt.

Var hos doktorn som sa att jag fått en inflammation i fotknölarna av allt gående o dåliga skor.

Det var helt fantastiskt o vara där.Plastic fantastic liksom o massa bra shopping , god mat o fina stränder.Åt du på det internatinella 5 stjärniga hotellen kunde det bli dyrt, men ok.Åt man lokalt ute kom man billigt undan.

Kan dock inte tänka mig att bo där fast då blir det nog lite o bo i en stor sandlåda….